۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۱۶

مهر گزارش می‌دهد؛

ترویج تجمل‌گرایی در سایه غفلت مدیران شهری و فرهنگی

 ترویج تجمل‌گرایی در سایه غفلت مدیران شهری و فرهنگی

قزوین – انتشار تصاویری از یک جشن آشپزی در دهکده طبیعت، نمایشی بود از غفلت و سکوت متولیان فرهنگی و مدیران شهری در رابطه با آنچه در زیر پوست شهر قزوین رخ می‌دهد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: خلأ تصمیم‌گیری و نظارت دستگاه‌های فرهنگی مشکل تازه‌ای نیست بلکه سال‌هاست دغدغه مندان این حوزه، مدیریت واحد در برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و در نهایت نظارت بر برنامه‌های فرهنگی را مطرح می‌کنند اما در این سال‌ها آنچه راه به‌جایی نبرده فریاد است.

این در حالی است که در سالیان اخیر و به‌واسطه رشد بدون نظارت شبکه‌های مجازی شاهد وقوع برخی ناهنجاری‌های فرهنگی هستیم که رسماً ساختارها و بنیان‌های جامعه راه هدف قرار می‌دهند.

مشکل ترویج زندگی لاکچری گونه و تشریفاتی و حتی نمایش ولنگاری‌های فرهنگی اما این روزها تنها به فضای مجازی محدود نمی‌شود بلکه ترویج گرایان این سبک زندگی برخی مواقع پا را فراتر گذاشته و این سبک زندگی را به‌صورت واقعی در زندگی مردم به نمایش می‌گذارند.

اما در روزهای اخیر استان قزوین و دغدغه مندان حوزه فرهنگ نیز با چالشی عجیب روبرو بودند. انتشار تصاویری از یک مسابقه که بیشتر به یک دورهمی شبیه بود باعث شوکه شدن فعالان فرهنگی شد.

انتشار تصاویر این جشن آشپزی که گویا در فضایی محدود، با دریافت ورودی برای افراد خاص و همچنین بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده بود به‌شدت باعث اعتراض فعالان فرهنگی و رسانه‌ای استان قزوین را بر عهده داشت.

 ترویج تجمل‌گرایی در سایه غفلت مدیران شهری و فرهنگی

این در حالی است که فرماندار قزوین روز گذشته در گفتگویی کوتاه با خبرنگار مهر عنوان کرده بود درخواست مجوزی برای این برنامه نداشته‌ایم.

این در حالی است که گویا این دورهمی توسط چند رستوران مطرح شهر قزوین برگزار شده و از قضا در دو صفحه مجازی استان قزوین هم به‌صورت زنده پخش می‌شد.

کارمند شهرداری از موقعیت خود سوءاستفاده کرده بود

اما پس از انتشار این تصاویر که با اعتراض‌های گسترده‌ای همراه بود، شهرداری قزوین در بیانیه‌ای عنوان کرد: این برنامه در پی تخلف یکی از کارمندان شهرداری و سوءاستفاده از موقعیت خود و بدون هماهنگی و اطلاع شهرداری و شورای شهر قزوین برگزار شده و مجموعه مدیریت شهری هیچ نقشی در برگزاری آن نداشته است.

در این اطلاعیه آمده بود: با توجه به رعایت نشدن موازین قانونی در برنامه‌ای که با ناهنجاری فرهنگی و اجتماعی و سوءاستفاده از موقعیت برگزار شده، برخوردهای لازم با کارمند متخلف صورت گرفته و کارمند مورد اشاره توبیخ کتبی شده است.

برخورد شهرداری با متخلف به معنای عدم پیگیری دستگاه قضا نیست

محمد قاسمی دادستان قزوین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در ارتباط با این ماجرا اظهار کرد: برگزاری مراسم در اماکن عمومی و دولتی نیازمند مجوز است و قطعاً اگر در این راستا تخلفی صورت گرفته باشد پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین اذعان کرد: ما از طریق شبکه‌های فضای مجازی در جریان ماجرا قرار گرفتیم و بر همین اساس نیز یکی از معاونین دادستانی نیز مأمور پیگیری ماجرا شده است.

وی گفت: در اطلاعیه شهرداری عنوان شد که با برخوردهای لازم انجام شده اما این به این معنا نیست که دستگاه قضائی این مسئله را پیگیری نکند.

این مسئول ابراز کرد: اگر اعمال و رفتار وصف مجرمانه‌ای در بخش دولتی و غیردولتی وجود داشته باشد برخورد می‌شود و لازم است افراد خود و رفتار خود را در چهارچوب قوانین و مقررات تعریف کنند و رفتار خارج از مقررات قطعاً مسئولیت‌های کیفری را برای آنان رقم خواهد زد.

وی در پایان گفت: در خصوص این پرونده پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد و نتیجه توسط روابط عمومی دادگستری منتشر می‌شود.

به گزارش مهر این‌گونه رفتارها در شرایطی صورت می‌گیرد که هفته گذشته نیز انتشار تصاویری عجیب از یک آتلیه در بنای تاریخی گراند هتل تعجب همگان را برانگیخته بود.

در موضوع گراند هتل نیز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با صدور اطلاعیه‌ای از شکایت از متولیان و پیمانکار گراند هتل خبر داده بود.

بدون شک کار اصلی باید قبل از شکل‌گیری رویداد و اتفاق صورت بگیرد. بیانیه و شکایت هرگز درمان مناسبی برای متولیان ذبح فرهنگی و ترویج زندگی‌های لوکس نیست.

کد خبر 5373871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha