۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۲

قیمت پروفیل مبلی؛ شاخصی مهم برای تعیین قیمت مصنوعات فلزی

قیمت پروفیل مبلی؛ شاخصی مهم برای تعیین قیمت مصنوعات فلزی

در این مطلب به شما خواهیم گفت چرا قیمت پروفیل مبلی، شاخصی برای تعیین قیمت مصنوعات فلزی به شمار می‌آید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اگر در حوزه آهن و فلزات فعالیت دارید با قیمت انواع محصولات این صنعت مانند قیمت پروفیل مبلی، انواع لوله‌ها و ورق و … آشنایی دارید و می‌دانید که هر یک از این محصولات در صنایع مختلفی کاربرد دارند. ما در این مطلب به برخی از محصولات این حوزه پرداخته و به موضوع قیمت پروفیل سبک یا مبلی اشاره کرده و به شما خواهیم گفت چرا قیمت پروفیل مبلی، شاخصی برای تعیین قیمت مصنوعات فلزی به شمار می‌آید.

پروفیل مبلی چیست؟

پروفیل مبلی از ورق روغنی تولید شده و به آن پروفیل روغنی یا پروفیل سبک نیز گفته می‌شود و شاید به همین دلیل باشد که قیمت پروفیل سبک یا روغنی روی قیمت مصنوعات فلزی نیز تاثیر مستقیم دارد. از آن جهت به پروفیل مبلی، پروفیل سبک گفته می‌شود که وزن بسیار کمی دارد و از ورق آهنی با ضخامت کمتر از ۲ میلی متر تولید می‌شود به طوری که در بازار آهن به آن قوطی سبک می‌گویند.

چند موضوع مهم در قیمت پروفیل سبک نقش دارد که در بخش‌های بعدی به آن خواهیم پرداخت. اما پروفیل مبلی به لحاظ ویژگی‌هایی که دارد در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

از نظر قطر و ضخامت دقت بسیاری در تولید آن‌ها به کار رفته است.

در ابعاد مختلف و در اشکال مربع، مستطیل و دایره تولید شده‌اند.

امکان جوش دادن آن‌ها فراهم شده است.

به راحتی فرم می‌گیرند

کیفیت سطحی مطلوبی دارند.

قابلیت آبکاری داشته و می‌توان آن را به رنگ‌های مختلفی درآورد.

روش تولید پروفیل مبلی و کاربردهای آن

همان‌طور که پیشتر هم اشاره کردیم، پروفیل مبلی نوعی پروفیل است که از لحاظ ضخامت و نوع ورقی که در تولید آن به کار رفته با سایر پروفیل‌ها تفاوت دارد. این پروفیل از ضخامتی در حدود ۰.۴ تا ۱.۵ میلی‌متر برخوردار است. در تولید پروفیل مبلی یا سبک از روش شکل دهی سرد استفاده می‌شود. نحوه ساخت آن نیز به این صورت است که کلاف ورق روغنی به صورت اتوماتیک به عرض و ابعاد مورد نظر بریده می‌شود. در مرحله بعد نوار برش خورده به صورت رول در می‌آید.

پس از این رول نوار به واحد شکل دهی رفته و با عبور از بین دو غلتک نیروی زیای به آن وارد خواهد شد به طوری که به خوبی صاف و مسطح می‌شود. سپس با قرار گرفتن در قالب به شکل مورد نظر در می‌آید.

در مرحله بعد درز ایجاد شده در پروفیل با استفاده از روش جوشکاری فرکانس بالا بسته می‌شود. در نهایت نیز در واحد خنک کاری با سرعت متوسطی سرد می‌شوند تا ترد و شکننده نباشند و سپس به اندازه شاخه‌های ۶ متری برش داده می‌شوند. از پروفیل مبلی در صنایع خودروسازی، تولید انواع مبلمان و صندلی فلزی، اگزوز خودروهای مختلف، تولید کانکس و کانتینر و همچنین در صنعت ساخت لوازم خانگی و دوچرخه سازی استفاده می‌شود.

قیمت پروفیل مبلی؛ شاخصی مهم برای تعیین قیمت مصنوعات فلزی

قیمت پروفیل سبک بر چه اساسی محاسبه می‌شود؟

می‌دانید که در قیمت‌گذاری هر محصول و کالایی عوامل مختلفی نقش دارند، در مورد قیمت پروفیل سبک هم اینگونه است. قیمت پروفیل معمولاً نسبت به واحد وزنی آن در نظر گرفته می‌شود اما قیمت نهایی آن بر مواردی همچون قیمت دلار، قیمت جهانی ورق نورد سرد، هزینه‌های گمرک و شرایط اقتصادی و سیاسی نیز که بر بازار تاثیر می‌گذارد، بستگی دارد. البته این نکته هم وجود دارد که هر چه ضخامت و قطر پروفیل کم شود، قیمت آن هم افزایش پیدا خواهد کرد.

برای اطلاع از قیمت پروفیل مبلی کافیست لینک زیر را کلیک کنید:

https://sabaprofile.com/قیمت-پروفیل-سبک/

این نکته را نیز باید به خاطر داشت که قیمت پروفیل سبک همیشه نسبت به پروفیل سنگین بیشتر است. در نهایت می‌توان گفت هر چه قیمت این محصول افزایش یابد، طبیعتاً در قیمت کالاها و محصولاتی که با این نوع پروفیل ساخته می‌شود نیز با افزایش قیمت مواجه خواهیم شد.

صادرات پروفیل سبک به کدام کشورها صورت می‌گیرد؟

عموماً صادرات پروفیل سبکو سایر محصولات در حوزه آهن و فلزات ایران به کشورهای همسایه انجام می‌شود و با توجه به جایگاهی که ایران در منطقه دارد با افزایش آمار تقاضا از سمت کشورهای همسایه روبروست. بنابراین می‌توان چشم انداز چند سال پیش رو را اینگونه ترسیم کرد که طبق برنامه ریزی‌های ایجاد شده ایران می‌تواند سهم زیادی از نیاز کشورهای منطقه به آهن و محصولات فلزی را برآورده نماید و میزان صادرات پروفیل سبک و.. را با افزایش ۳ برابری به ۱۵ میلیون تن در سال افزایش دهد.

از جمله کشورهای همسایه که بیش از ۸۰ درصد صادرات پروفیل به آن صورت می‌گیرد کشور عراق است. پس از آن کشور افغانستان با ۸ درصد و کشور ارمنستان یک درصد سهم صادرات پروفیل سبک و سنگین و.. ایران را به خود اختصاص داده‌اند. دیگر کشورهای همسایه مانند ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، قبرس و بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز خریدار قوطی و پروفیل ایران می‌باشند.

شرکت صبا پروفیل

گروه صنعتی صبا فعالیت خود را از سال ۱۳۵۶ در زمینه تولید و پخش پروفیل آغاز کرده و از آن زمان تاکنون علاوه بر تولید لوله مبلی و قوطی صنعتی و راه‌اندازی خطوط کشش سرد لوله و پروفیل با بهترین دستگاه‌های روز توانسته نیاز صنعتگران را در حوزه‌های مختلف برآورده نماید.

یکی از محصولات شرکت پروفیل صبا، پروفیل سبک یا همان پروفیل مبلیاست که در صنایع بسیاری کاربرد دارد. از دیگر محصولات صبا پروفیل می‌توان به انواع لوله گالوانیزه، داربست، لوله‌های آب و گاز و همچنین انواع پروفیل سنگین و قوطی ستونی و.. اشاره کرد.

برای خرید تمامی این محصولات اکنون می‌توانید با مراجعه به سایت این شرکت به آدرس الکترونیکی https://sabaprofile.com/ از قیمت پروفیل مبلی و سایر محصولات مطلع شده و خرید خود را انجام دهید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5374386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha