۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۳

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد؛

پرداخت بیش از 2 میلیارد تومان کمک هزینه به دانش آموزان نیازمند

پرداخت بیش از 2 میلیارد تومان کمک هزینه به دانش آموزان نیازمند

قزوین-معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین گفت: طی هشت ماهه سال جاری بیش از دو میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد قزوین اهدا شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) حسین قلی پور بیان کرد: خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) در سرفصل‌های مختلف به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌شود تا این عزیزان بتواند نیازهای خود را برطرف کنند.

وی ادامه داد: ارتقای معیشت و داشتن زندگی عزتمندانه رویکردی است که با خدمات مختلف این نهاد پیگیری می‌شود تا مددجویان شرایط شایسته ای را برای زندگی پیدا کنند، این خدمت در گام نخست و کوتاه مدت پرداخت کمک‌های معیشتی است.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: این هدف اصلی نیست و لازم است برای اینکه فقر فرهنگی مانعی برای ادامه تحصیل فرزندان خانواده‌های تحت حمایت نشود، لازم است که از حمایت‌های فرهنگی و تحصیلی هم برخوردار شوند.

وی افزود: اگر بستر تحصیل برای فرزندان تحت حمایت مهیا باشد، این امر فرصتی را فراهم می‌کند تا بتواند توانایی‌های خود را در جامعه بروز دهند و این امر به بهبود زندگی وی و قطع زنجیره فقر کمک می‌کند.

قلی پور اعلام کرد: طی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ کمک هزینه تحصیلی شامل لوازم التحریر، نوشت افزار، هزینه کتب درسی، تبلت و… به هفت هزار و ۱۵۲ دانش آموز به مبلغ بیش از دو میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: همچنین بیش از ۵۰۶ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی و شهریه به ۳۷۸ نفر از دانشجویان تحت حمایت هم پرداخت شده است.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: همچنین طی هشت ماهه سال جاری ۸۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به ۷۰ نفر از دانشجویان پرداخت شده است.

وی یادآور شد: عموم مردم نیکوکار می‌توانند در کمک به دانشجویان و دانش آموزان تحت حمایت از طریق کد مهربانی # ۰۲۸*۸۸۷۷* مشارکت داشته باشند.

کد خبر 5374489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha