۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۳

در روز جهانی کوهستان؛

۱۷ کارگاه عملی و تئوری کوهنوردی در بام سبز شیراز برگزار می شود

۱۷ کارگاه عملی و تئوری کوهنوردی در بام سبز شیراز برگزار می شود

شیراز _ علاقه مندان به کوهنوردی در روز جهانی کوهستان، از نزدیک با ۱۷ رشته تخصصی زیرمجموعه کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در بام سبز شیراز آشنا می‌شوند.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان فارس در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان داشت: روز جمعه ۲۶ آذرماه به مناسبت روز جهانی کوهستان، همایش بزرگی با همکاری باشگاه‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی، در بام سبز شیراز برگزار می‌شود.

حمیدرضا ایزدی با بیان اینکه ۲۶ باشگاه کوه‌نوردی دارای مجوز از هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان فارس و اداره کل ورزش و جوانان فارس، در استان فعال هستند، افزود: در این همایش، ۱۴ باشگاه رسمی این هیئت با برگزاری کارگاه‌های تئوری و عملی، مردم را با زیرشاخه‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی آشنا می‌کنند.

وی با اشاره به حضور مربیان و مدرسان رسمی فدراسیون کوه‌نوردی و پیشکسوتان این رشته در همایش روز جهانی کوهستان اظهار داشت: کارگاه‌هایی که باشگاه‌های حاضر در همایش برگزار می‌کنند در زمینه‌های کوهپیمایی، حفاظت از محیط‌زیست کوهستان، دیواره‌نوری، سنگ‌نوردی طبیعت، سنگ نوردی سالنی، دره‌نوردی، غارنوردی، هیمالیانوردی، اسکی کوهستان، تیرول، امداد و نجات در کوهستان، دوی کوهستان، دوچرخه سواری کوهستان، همگانی، سیمرغ قله‌ها، پزشکی کوهستان، تجهیزات و لوازم تخصصی کوهستان خواهد بود.

رئیس هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان فارس با بیان اینکه ورزشکاران این هیئت در حوادث با سازمان‌های هلال احمر و آتش نشانی همکاری مداومی دارند، افزود: همایش روز کوهستان، با همکاری هلال احمر، آتش‌نشانی، شهرداری شیراز و اداره‌های کل محیط زیست و منابع طبیعی فارس، از ساعت ۸ تا ۱۲ روز جمعه ۲۶ آذرماه در کنار کوهنوردان حضور دارند.

ایزدی در گفتگو با خبرنگار مهر، هدف از اجرای این همایش را آگاهی مردم از رشته‌های مختلف کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی بیان کرد و افزود: از ویژگی‌های همایش روز کوهستان، ایجاد امکان آشنایی شرکت کنندگان در همایش با فعالیت باشگاه‌های رسمی و معتبر کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان شیراز و چگونگی بهره‌مندی از آموزش درست و اصولی شاخه‌های مختلف این رشته ورزشی است، ضمن آنکه در همایش روز کوهستان شیراز، نمایشگاه عکس کوهستان نیز برپا خواهد شد.

به گزارش مهر، به گفته رئیس هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان فارس، هم‌اکنون بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ ورزشکار زن و مرد در استان فارس، به صورت تخصصی و اصولی در رشته‌های مختلف کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی فعالیت دارند.

کد خبر 5375134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha