۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۸

سرپرست اداره کل توانمندسازی معاونت پرستاری مطرح کرد؛

۵۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای تعرفه های پرستاری

۵۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای تعرفه های پرستاری

سرپرست اداره کل توانمندسازی و بهبود سرمایه های انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت، اعتبار مورد نیاز برای اجرای تعرفه های پرستاری در سال ۱۴۰۱ را ۵۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عباس زاده در مراسم بزرگداشت مقام پرستار که در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت زینب (س)، از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای اجرای طرح‌های معاونت پرستاری وزارت بهداشت به صورت پایلوت قدردانی کرد.‌

وی با تاکید بر اهمیت حرفه پرستاری، سخنان مقام معظم رهبری در مورد پیگیری مطالبات پرستاران را یادآور شد و گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با پرستاران حجت را بر ما تمام کردند و دستور پیگیری مطالبات برحق پرستاران را صادر کردند.

وی با اشاره به ارزش والای خدمت به مردم گفت: پرستاران خدمتگزاران مردم اند و ما در وزارت بهداشت افتخار داریم که خدمتگزار پرستاران باشیم.

عباس زاده با بیان اینکه مردم ما شایسته برترین خدمات هستند، گفت: تمام تلاش و همت بر افزایش توانمندی پرستاران به منظور ارائه خدمات شایسته‌تر به مردم معطوف شده است.

وی با تاکید بر ضرورت ضرورت پیگیری مطالبات حوزه پرستاری تاکید کرد: برای تحقق تعرفه گذاری، در وزارت بهداشت آئین نامه اجرایی تعرفه گذاری تصویب و با بیمه گران توافق شده است و دستورالعمل مشخصی برای اجرای آن وجود دارد.

عباس زاده با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ این رقم دیده شده و به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است.

سرپرست اداره کل توانمندسازی و بهبود سرمایه‌های انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت، ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته، با حضور شرکت‌های بیمه این طرح در سه ماه پایانی امسال با اعتبار هزار میلیارد تومان به صورت پایلوت اجرایی می‌شود تا خواسته چندین ساله پرستاران تحقق یابد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت جذب نیرو در حوزه پرستاری و تبدیل وضعیت قرار دادهای ۸۹ روزه، تصریح کرد: در این حوزه نیز مکاتبات انجام شده و امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد.

عباس زاده اظهار امیدواری کرد که اراده وزارت بهداشت و مسئولان کشور برای تحقق مطالبات به حق همکاران حوزه پرستاری به نتیجه برسد.

وی همچنین از همکاری و آمادگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای اجرای طرح‌های معاونت پرستاری وزارت بهداشت به صورت پایلوت قدردانی کرد.

عباس زاده با اشاره به اجرای طرح مراقبت تسکینی در جهت توسعه خدمات پرستاری در بیمارستان‌های شهدای تجریش و مفید، این دانشگاه را دانشگاهی پیشگام و پیش قدم در توسعه خدمات پرستاری دانست.

سرپرست اداره کل توانمندسازی و بهبود سرمایه‌های انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت، همچنین با تاکید بر ضرورت توسعه خدمات پرستاری در سطح جامعه، گفت: در طول کرونا خدمات بسیاری توسط پرستاران در منازل ارائه شد که در کاهش هزینه‌های مردم و بار بیمارستان‌ها تأثیر گذار بود.

کد خبر 5375197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha