۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴

معاون وزیر بهداشت:

۴۵ درصد مشکلات حوزه سلامت کشور به دلیل وجود ذرات معلق است

۴۵ درصد مشکلات حوزه سلامت کشور به دلیل وجود ذرات معلق است

کاشان - معاون وزیر بهداشت گفت: حدود ۴۵ درصد از مشکلات حوزه سلامت کشور به دلیل وجود ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون است.

به گزارش خبرنگار مهر، کمال حیدری پیش از ظهر سه شنبه در همایش بین المللی بهداشت محیط در کاشان با اشاره به شیوع ویروس کرونا از اسفند ۹۸ تاکنون در سطح جهان اظهار داشت: شیوع این ویروس اهمیت بهداشت محیط را برای مدیران و تصمیم گیرندگان و همچنین مردم دوچندان کرد.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های رسیدن به آسایش و امنیت برای مردم یک اجتماع داشتن محیطی سالم است، ابراز داشت: متأسفانه در حال حاضر وجود بیماری‌های غیر واگیر یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر در سطح جهان است که پیری جمعیت در سطح جهان باعث شده است که این روند افزایش پیدا کند.

معاون وزیر بهداشت آلودگی هوا را یک معضل جهانی دانست و تصریح کرد: حدود ۴۵ درصد مشکلات حوزه سلامت کشور به دلیل وجود ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون است.

وی با اشاره به اینکه عوامل شغلی ۲۵ درصد و مواجه با سرب نیز ۱۹ درصد در مشکلات ایجاد شده در حوزه سلامت دخیل هستند، گفت: بیماری‌های غیرواگیر نشأت گرفته از این معضلات و هزینه‌های بعد از آنکه بر سیستم درمانی کشور تحمیل می‌شود، اهمیت بهداشت محیط را برای تصمیم گیرندگان دوچندان می‌کند.

حیدری مهمترین بیماری ناشی از آلودگی هوا را بیماری‌های قلبی و عروقی و انواع سرطان‌ها دانست و افزود: این جدا از افرادی است که در اثر آلودگی هوا و وجود ذرات معلق در هوا جان خود را در سراسر دنیا از دست می‌دهند.

در زمینه مدیریت و کاهش آلودگی هوا موفق نبوده ایم

وی با بیان اینکه در زمینه مدیریت و کاهش آلودگی هوا موفق نبوده‌ایم، خاطرنشان کرد: باید با سیاست گذاری و نظارت‌های مستقیم تلاشی مضاعف از سوی تمام سازمان‌ها و ارگان‌ها برای کاهش آلودگی هوا داشته باشیم.

معاون وزیر بهداشت از تلاش و همکاری همکاران بهداشت محیط در سراسر کشور در کارزار مبارزه با کرونا سخن گفت و ادامه داد: یک هزار و ۴۲۷ نفر از همکاران ما در حوزه بهداشت محیط در مدت شیوع ویروس کرونا همگام با دیگر اعضای نظام سلامت پای کار آمدند.

کد خبر 5375365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha