۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۰

جشنواره جدید رادیو صبا آغاز به کار کرد/ طنازان «زیر چتر لبخند»

جشنواره جدید رادیو صبا آغاز به کار کرد/ طنازان «زیر چتر لبخند»

رادیو صبا با هدف رشد و اعتلای طنز صداپایه در کشور جشنواره «طنز و رادیو» را تحت عنوان «زیر چتر لبخند» برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، حمیدرضا افتخاری مدیر رادیو صبا درباره جشنواره «زیر چتر لبخند» و تغییر سیاستگذاری آن گفت: اولین ایده «زیر چتر لبخند» در سال ۹۳ با محوریت برنامه های طنز شبکه ها برگزار شد و بهانه ای بود برای دورهمی و تقدیر از برنامه سازان طنز شبکه های رادیویی اما این دوره با تغییر رویکرد، تبدیل به یک جشنواره رقابتی شده است.

وی اضافه کرد: در اولین دوره با این شیوه برگزاری تعداد محدودی از برنامه های طنز هر شبکه و صدای مراکز استان فرصت شرکت در جشنواره را داشتند اما مهمترین تغییر در این دوره جشنواره اضافه شدن بخش مردمی است. در این بخش کلیه علاقه مندان به تولید آثار صوتی طنز و حتی نگارش برای رادیو فرصت شرکت در رقابت را دارند.

افتخاری در پاسخ به این پرسش که این رویکرد چه ارتباطی به شعار جدید سازمان صداوسیما دارد، گفت: البته که این رویکرد تامین کننده شعار «هویت محوری و عدالت گستری» است و بدون شک آثار مورد بررسی نگاه جدیدی به موضوعات و مباحث دارند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر فرصت تعامل با مخاطب و اطلاع از نظر او برای تولید آثار طنز صوتی، کمک می کند برنامه ریزی تولیدات در آینده تغییر کند. همچنین بستری برای استعدادیابی و کشف طنزپردازان جدید برای تولید برنامه های طنز در رادیو فراهم می شود.

مدیر رادیو صبا در پایان با اشاره به زمانبندی برگزاری جشنواره گفت: بنای ما بر این است که جشنواره در سال جاری برگزار شود به همین دلیل تا ۲۵ دی ماه دریافت آثار ادامه دارد و به طور فشرده داوری انجام خواهد شد تا به امید خدا نهم اسفند ماه در شب مبعث رسول مکرم اسلام (ص) از برگزیدگان تقدیر شده و برندگان بخش های مختلف معرفی شوند.

کد خبر 5375415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha