۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۲۳

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

تحقیق و پژوهش باید در تمام مقاطع تحصیلی در کرمانشاه تقویت شود

تحقیق و پژوهش باید در تمام مقاطع تحصیلی در کرمانشاه تقویت شود

کرمانشاه- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: تحقیق و پروهش باید در تمام مقاطع تحصیلی در استان کرمانشاه تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید یزدان پناه بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از معلمان و پژوهشگران برتر فرهنگی استان کرمانشاه، اظهار کرد: امروز ایران در خاورمیانه به عنوان یک ابرقدرت شناخته شده که دستیابی به این قدرت حاصل پژوهش‌های فراوان دانشمندان است.

وی افزود: یکی از مؤثرترین و مهمترین فعالیت در حوزه کارهای پژوهشی، سرمایه گذاری در این بخش بوده بنابراین هرچقدر در این حوزه سرمایه گذاری شود باز هم کم است.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه تصریح کرد: باید پوسته‌های جهالت کنار زده شود تا واقعیت‌ها با پژوهش و تحقیق نمایان شوند و این عمل جز با همدلی و همکاری حاصل نمی‌شود.

یزدان پناه تصریح کرد: کارهای پژوهشی و تحقیقی باید به سمت حل نیازهای جامعه حرکت کند تا بتواند پاسخگوی مشکلات جامعه و گره گشایی مشکلات باشد.

وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه کار پژوهشی، گفت: کتیبه بیستون مصداقی از تفکر و کار پژوهشی بوده که طی ۱۷ الی ۲۷ سال تلاش پژوهشگران، امروزه توانایی خواندن هر کتیبه‌ای را میسر ساخته است.

یزدان پناه با اشاره به عدم محدودیت کار پژوهشی در مدارس، بیان کرد: امروزه فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی محدود به دوره‌های متوسطه در مدارس نیست بلکه به مقطع پیش دبستانی و دبستان ورود پیدا کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تقدیر و تجلیل از تلاش معلمان و پژوهشگران برتر فرهنگی استان کرمانشاه و تبیین جایگاه معلمان افزود: باید بیشترین محققان و پژوهشگران در حوزه ابتدایی باشند و نتیجه تلاش خود را با تربیت افراد موفق در جامعه نظاره‌گر باشند.

وی با اشاره به تصادف دانش آموزان طی روزهای گذشته در جاده ماهیدشت با تسلیت به خانواده‌های دانش آموزان جان باخته در این حادثه، بیان کرد: تمام دانش آموزان که در تصادف جاده ماهیدشت به هلشی مصدوم شده‌اند از بیمارستان طالقانی استان کرمانشاه ترخیص شده و تنها ۲ نفر در بیمارستان بیستون مورد درمان قرار گرفته‌اند که یکی از آنها بهبود و ترخیص شده و دومین نفر هم به زودی از بیمارستان ترخیص می‌شود.

کد خبر 5375575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha