۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۲۷

مفتح در تشریح نشست کمیسیون برنامه و بودجه:

عوارض خروج مسافر در سال آینده همان ۴۰۰ هزار تومان است

عوارض خروج مسافر در سال آینده همان ۴۰۰ هزار تومان است

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: معاون سازمان برنامه و بودجه گفت دولت در سال ۱۴۰۱ میزان عوارض خروج از کشور را همان ۴۰۰ هزار تومان برای هر شخص در نظر گرفته و عدد آن را افزایش نداده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با حضور پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه بررسی و نمایندگان سؤالات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

وی ادامه داد: نمایندگان سؤالات خود را در مورد تأثیرات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر کالاهای اساسی، میزان افزایش حقوق و دستمزد، نحوه افزایش یارانه‌ها، افزایش سن بازنشستگی، عوارض خروج از کشور، ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌ها، طرح‌های عمرانی و ... بیان کرده و به تشریح تمام جوانب تصمیمات دولت برای سال آینده پرداختند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: پورمحمدی در بحث عوارض خروج از کشور در سال آینده که طی دو روز گذشته در فضای مجازی و افکار عمومی سؤالاتی را ایجاد کرده، اعلام کرد، دولت در سال ۱۴۰۱ میزان عوارض خروج از کشور را همان ۴۰۰ هزار تومان برای هر شخص در نظر گرفته و عدد آن را افزایش نداده است و تنها دلیل ابهام ایجاد شده این است که تعداد مسافران را در سال آینده با توجه به نبود کرونا و افزایش میزان مسافرت‌ها تعیین کرده و بیشتر از دو سال گذشته در نظر گرفته است.

کد خبر 5375652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ایران دوست IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      0 0
      اگرکشور افراداقتصاددان ومسولان باارزشی داشت ,,برای جلوگیری ازسفرهای توریستی وخروج ارزبرای عشق وهال کردن ,, هزینه سفربالامیبرد,یکی ازروشها همین خروجی است چرانباید خروجی حداقل ۳تا۴میلیون باشد,تااینهمه سفربه ترکیه ووجهت خوشگذر انی وخروج ارز کمترشودمیدانیدچقدرارزازایران توسط مسافربه ترکیه میرود!؟