۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۹:۴۳

پس از ۳ روز رقابت؛

برترین‌های جشنواره تئاتر مشگین‌شهر معرفی شدند

برترین‌های جشنواره تئاتر مشگین‌شهر معرفی شدند

اردبیل- ششمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مشگین‌شهر با معرفی گروه‌های برتر نمایشی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آئین اختتامیه ششمین جشنواره تئاتر مشگین‌شهر که بعد از ظهر چهارشنبه در تالار اندیشه این شهر انجام شد، از آثار برتر و راه یافته به جشنواره استانی تئاتر در مشگین‌شهر قدردانی شد تا این رویداد گامی بلند در حمایت و پشتیبانی از گروه‌های برتر نمایشی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در آئین اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: بعد از ۱۹ سال موفق شدیم با همراهی هنرمندان مشگین‌شهر جشنواره تئاتر را برگزار کنیم تا هنرمندان با دلگرمی بیشتر آثار نو و جدیدی را به صحنه ببرند.

عبدالله بحرالعلومی تصریح کرد: این رویداد هنری در رشته تئاتر چهارمین رویدادی بود که در این رشته در سال جاری برگزار شد و ما تلاش می‌کنیم در سال آینده نیز جشنواره منطقه‌ای تئاتر را در شهرستان‌های مختلف مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهیم.

وی استقبال خوب اهالی تئاتر و نمایش را از جشنواره ششم خاطر نشان کرد و گفت: این رویدادها می‌تواند زمینه و بستر معرفی هنرمندان جوان و خلاق را در رشته‌های مختلف به وجود آورد که قطعاً در سایر رشته‌های فرهنگی و هنری برگزاری چنین رویدادهای منطقه‌ای پیگیری خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: در ششمین جشنواره تئاتر مشگین‌شهر ۵ گروه نمایشی در مدت ۳ روز آثار خود را به روی صحنه بردند تا با رأی داوران ۲ نمایش برتر مشگین‌شهر به جشنواره استانی راه پیدا کنند.

بحرالعلومی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در این جشنواره نمایش «اندیشه ابری دلتنگ» و «کلاه آهنی» از این خطه هنرمندخیز به جشنواره استانی تئاتر راه یافت تا زمینه برای رقابت این ۲ اثر نمایشی در سطح استان با سایر گروه‌ها فراهم آید.

ششمین جشنواره تئاتر مشگین‌شهر در حالی به کار خود پایان داد که در کنار تجلیل از گروه‌های برتر نمایشی و برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی از پیشکسوت عرصه تئاتر این شهرستان جلال محمدلو که ۵۰ سال در صحنه تئاتر فعالیت داشته، با اهدای لوح سپاس و هدیه‌ای تجلیل شد.

کد خبر 5376608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha