۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۲۰:۲۵

 رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک:

مبارزه با فساد و سالم سازی جامعه سردفترداران یک ضرورت است

مبارزه با فساد و سالم سازی جامعه سردفترداران یک ضرورت است

گرگان- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره بر پاکدستی اکثریت جامعه سردفترداران گفت: سالم سازی حداکثری و مبارزه با فساد در این قشر ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی شامگاه چهارشنبه در جمع سردفترداران گلستانی اظهارکرد: تقویت نظارت ها و اعمال مشوق بر دفترخانه های پاکدست یک ضرورت مبرم است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: سردفترداران ایرانی از قشر سالم و پاک دست هستند و نباید اجازه داده تعداد انگشت شماری متخلف سلامت این جامعه خدمتگزار را زیر سوال ببرند.

وی تاکید کرد: بازرسان باید با سردفترداران متخلف و آنهایی که بر تخلف اصرار می‌ورزند با شدت و با قاطعیت برخورد کنند.

بابایی ادامه داد: تعدد قوانین و آیین نامه ها یکی از دلایل بروز تخلف در جامعه سردفترداران کشور است که باید با تنقیح قوانین و آیین نامه ها جلوی سوء استفاده ها گرفته شود.

وی با اشاره به صدور سند رسمی مالکیت خودرو در واحدهای غیر از دفترخانه ها اظهارکرد: این موضوع در یکی دو سال آینده موجب ایجاد یک چالش خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: هنگامی که یک نهاد سندی را صادر می‌کند باید به بانک‌های اطلاعاتی مربوطه دسترسی داشته باشد این در حالی است که اکنون سند رسمی مالکیت خودرو در واحدهای غیر قضایی و غیرتخصصی صادر می شود.

بابایی گفت: باید بدانیم خریدار یا فروشنده از افراد ممنوع معامله هستند یا خیر و دیگر موارد مشابه بررسی شود.

وی بیان کرد: تا ۴۵ روز آینده اسناد منابع طبیعی گلستان به اتمام خواهد رسید و سپس به سراغ اراضی زراعی و دیگر عرصه ها خواهیم رفت.

کد خبر 5376659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha