۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۴۵

استاندار قزوین:

ظرفیت رسیدن به رشد بیش از ۸ درصدی اقتصادی در قزوین وجود دارد

ظرفیت رسیدن به رشد بیش از ۸ درصدی اقتصادی در قزوین وجود دارد

قزوین – استاندار قزوین گفت: در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها امکان تحقق رشد ۸.۴ درصدی اقتصادی در سال آینده در استان قزوین وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر محمدمهدی اعلایی پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار با حسینی نیا معاون وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: قزوین برای رونق واحدهای تولیدی و اشتغال، نیازمند تربیت نیروهای ماهر است.

وی با بیان اینکه تکثر و تنوع صنایع در این استان ظرفیت‌های عظیمی را ایجاد کرده است، افزود: ظرفیت‌های بالای استان قزوین در گردشگری و کشاورزی و همچنین صنعت می‌تواند باعث رونق سرمایه گذاری شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه رونق سرمایه گذاری و تولید نیازمند تربیت نیروی ماهر و متخصص است، اضافه کرد: قزوین با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مناسب برای سال آینده ظرفیت رسیدن به رشد ۸.۴ درصدی اقتصادی را دارد.

وی ادامه داد: تحقق رشد بیش از ۸ درصدی در اقتصاد قزوین نیازمند بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه است.

اعلایی تاکید کرد: امکان جذب این رقم در صورتی که برنامه ریزی صحیحی داشته باشیم وجود دارد و با تحقق آن نیز شاهد اتفاقات خوبی در حوزه تولید و اشتغال استان خواهیم بود.

استاندار قزوین با بیان اینکه امروز بیش از هر زمانی نیازمند تربیت نیروی ماهر و متخصص در این استان هستیم عنوان کرد: عدم وجود نیروی توانمند، خلأ بزرگی را برای تولید کنندگان و سرمایه گذاران فراهم کرده است.

استاندار قزوین با بیان اینکه می‌توان در قزوین یک شهرک مهارتی ایجاد کرد تاکید کرد: شهرک دانشگاهی در آبیک به دلیل کاهش جمعیت دانشجو می‌تواند با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای به یک شهرک مهارتی تبدیل شود.

وی در پایان یادآور شد: امروز رغبت خاصی در بین جوانان برای دریافت آموزش‌های مهارتی وجود دارد و می‌توان از این فرصت استفاده کرد.

کد خبر 5377184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha