۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۹:۰۶

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان :

اعضای شورای شهر زنجان وارد سهم خواهی نخواهند شد

اعضای شورای شهر زنجان وارد سهم خواهی نخواهند شد

زنجان-رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: اعضای شورای شهر وارد سهم خواهی ها نخواهند شد و اجازه دخالت در امور اجرایی و وظایف شهردار را نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور مرادلو بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در محل شورای شهر زنجان، گفت: ما تلاش کردیم که شهردار زنجان از فراخوان انتخاب شود و معتقد به فرصت سوزی نیستم و امیدواریم شهردار منتخب بهترین عملکرد را داشته باشد.

وی با بیان اینکه جمع‌بندی حاصل نشد و در نتیجه تصمیم بر این شد که شهردار از گزینه‌های خارج لیست انتخاب شود، اظهار کرد: مومن خودش را در بن‌بست قرار نمی‌دهد و ما خودمان را در بن‌بست قرار نمی‌دهیم و سعی کردیم با ابتکار عمل، فردی لایق را برای این سمت انتخاب کنیم که در همین راستا با معرفی دوستان و هم به تشخیص خودمان از بین ۶ گزینه با چند نفر صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که علیرضا فیروزفر با این شورا همراه‌تر خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: از بین ۶ نفر آقای فیروزفر، سعید امیدی و حمید ارجمندفر هم از گزینه‌های شهرداری بودند و سه نفر دیگر سمت دارند اسامی آنها را اعلام نمی‌کنم.

مرادلو در پاسخ به این سوال که چرا از همان ابتدا فیروزفر به عنوان شهردار انتخاب نشد، گفت: فراخوان یک فرصت برای افرادی بود که آن توانایی را در خود می‌دیدند که شهردار زنجان شوند و علت عدم انتخاب فیروزفر این بود که در فراخوان شرکت نکرده بود و انتخاب شهردار صرفاً به خاطر مسائل عمرانی نبوده است.

وی ابراز کرد: ما در گذشته این آسیب را دیده‌ایم اما شهردار باید نگاه مذهبی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشد و شهردار هم یکی از ارکان انقلاب است و انتخاب فیروزفر تحت فشار نبوده است، یعنی شورا استقلال دارد و منکر مشورت کردن نیستیم ولی ما هیچ‌گاه استقلال خود را زیرسوال نخواهیم برد.

رئیس شورای شهر زنجان ابراز داشت: در مناطق چهارگانه در سه مرحله ارزیابی لازم درباره آسفالت اقدام شده و سیاست‌گذاری ما این بوده است که زمین‌های ورزشی ایجاد شود.

مرادلو با بیان اینکه در محلاتی زیرساخت ورزشی نیست که در این باره هم اقدام شده است، افزود: در ارتباط با پیشبرد بودجه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته و در یکی از مناطق ما پیشرفت بالای ۹۰ درصد داشتیم.

وی افزود: ماه آینده بحث بودجه را پیش داریم و بحث بودجه‌بندی از ماه‌های قبل آغاز شده است و کارگروه‌های تخصصی در شورا و شهرداری تشکیل شده و ما تعارفی با احدی حتی شهردار زنجان نداریم.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه من به شما قول می‌دهم که اعضای شورای ششم سهم‌خواه نیستند، افزود: هرچند که موافق مشورت هستیم ولی اجازه دخالت در امور اجرایی را نداریم و ما چک سفید به کسی نداده‌ایم ولی با توجه به ظرفیت فیروزفر احتمال می‌دهیم که تا پایان شورا فعالیت کنند.

مرادلو گفت: شورا صاحب اختیار است و در هر دوره انتخاب شهردار را با استقلال انجام داده است.


کد خبر 5377233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha