۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۹:۳۲

وزیر راه و شهرسازی:

ساخت ۴ میلیون مسکن در کشور/ سهم یزد ۵۷ هزار مسکن اعلام شد

ساخت ۴ میلیون مسکن در کشور/ سهم یزد ۵۷ هزار مسکن اعلام شد

یزد- وزیر راه و شهرسازی از اجرای طرح‌های حوزه مسکن در یزد خبر داد و گفت: سهم استان یزد از احداث ۴ میلیون مسکن در کشور، ۵۷ هزار واحد مسکونی طی چهار سال است.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی، صبح جمعه در حاشیه سفر خود به استان یزد و در مراسم کلنگ زنی ۲۰ هزار واحد مسکونی با اشاره به آغاز طرح نهضت ملی مسکن در کشور اظهار داشت: این طرح سبب ایجاد رونق در صنایع همچنین رفع مشکلات اشتغال خواهد شد.

وی که به عنوان نماینده دولت به شهرستان تفت سفر کرده است، عنوان کرد: امروز همزمان با دوازدهمین سفر استانی رئیس جمهور به استان یزد مراسم کلنگ زنی ۲۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در یزد انجام خواهد شد.

قاسمی ادامه داد: در راستای برنامه دولت سیزدهم برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور، سهمیه استان یزد ۵۷ هزار واحد مسکونی است که در صورت تقاضای بیشتر، این سهمیه افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: برنامه دولت برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی از نظر عده ای، غیرقابل اجراست اما با برنامه ریزی هایی که انجام شده به طور قطع این برنامه در زمان مقرر اجرا خواهد شد.

قاسمی با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن باعث ایجاد رونق هزاران واحد صنعتی و اشتغال زایی خواهد شد، تصریح کرد: اجرای این طرح به طور قطع کمک قابل توجه در زمینه اشتغال جوانان یزدی خواهد شد و مشکل بیکاری این استان را تا حدودی برطرف خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه امروز مسکن به یک دغدغه جدی در کشور تبدیل شده است، افزود: اولویت دولت سیزدهم، ساخت مسکن مناسب برای مردم است.

قاسمی تاکید کرد: نهضت ملی مسکن در حقیقت راهکاری موثر برای توسعه اقتصادی و رونق صنایع کشور است و این مهم با عزم تمامی دستگاه‌ها محقق می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از آمار ثبت نام شدگان طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد پرداخت.

رضا یادگاری ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۴۶ هزار نفر در استان یزد در این طرح ثبت نام کرده اند.

کد خبر 5377356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha