۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۱

مدیرکل هواشناسی اردبیل:

آغاز کولاک برف از فردا در اردبیل/احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی

آغاز کولاک برف از فردا در اردبیل/احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بارش برف و باران به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان از فردا آغاز می شود و احتمال بسته شدن راه های روستایی و کولاک در جاده ها وجود دارد.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز تا عصر فردا با فعالیت سامانه بارشی در منطقه ضمن وزش باد آسمان استان نیمه ابری تا ابری بوده و در مناطقی از استان بارش باران و برف پیش بینی می‌شود.

وی آغاز اوج بارش‌ها را از امشب تا ظهر شنبه اعلام کرد و افزود: تمرکز بارش‌ها در این سامانه بیشتر در دامنه‌های کوهستان سبلان و جنوب استان و شهرستان‌های خلخال و کوثر پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به کاهش نسبی دمای هوا طی امشب و قبل از ظهر فردا بارش در مناطق مذکور به صورت برف نیز پیش بینی می‌شود.

محمدی با بیان اینکه سامانه بارشی از عصر فردا از استان خارج خواهد شد بیان کرد: از روز یکشنبه به تدریج از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با وزش بادهای «گرمیج» در اغلب مناطق استان خواهیم داشت.

وی به هشدار صادر شده سطح نارنجی سازمان هواشناسی نیز اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت آینده بارش باران و برف، وزش تندبادهای موقتی و کولاک برف در مناطق کوهستانی انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به اختلال در تردد جاده‌ای استان به ویژه در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: احتمال ریزش کوه و سنگریزه در جاده‌های کوهستانی و بسته شدن راه‌های روستایی وجود دارد.

محمدی بر آماده‌باش راهداران در جاده‌های مواصلاتی تاکید کرد و گفت: در جاده‌های منتهی به جنوب استان از تردد غیر ضرور خودداری کرده و وسایل نقلیه رانندگان باید به تجهیزات زمستانی مجهز باشد.

کد خبر 5377536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha