۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۴

امام جمعه مهدی‌شهر:

دشمن به دنبال اختلاف افکنی بین شیعه و سنی/ جهاد تبیینی اهمیت دارد

دشمن به دنبال اختلاف افکنی بین شیعه و سنی/ جهاد تبیینی اهمیت دارد

مهدی‌شهر- امام جمعه مهدی‌شهر با اشاره به ایام فاطمیه، گفت: باید تمام ارزش‌های فاطمی را بیان کرد و مراقب تفرقه هم بود چرا که دشمنان به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد بارانی در آخرین خطبه‌های نمازجمعه پاییز ۱۴۰۰ مهدی شهر به میزبانی مصلای این شهر با اشاره به اینکه دشمنان در ایام شهادت حضرت زهرا (س) با تحریک جریان شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی می‌خواهد تفرقه اندازی کند و باید مراقب بود تا در این ایام تفرقه دشمنان موفق نشود، بیان کرد: دو جریان می‌خواهند بین شیعه و سنی وحدتی نباشد لذا ضمن اینکه باید تمام ارزش‌های فاطمی بیان شود، مراقب تفرقه هم بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) درباره حضرت زهرا (س) می‌فرمایند اگر ایشان مرد بود، پیغمبر می‌شد این یعنی یک رهبر به تمام معنی لذا جهاد بزرگ حضرت زهرا (س) در زندگی خودشان درس بسیار بزرگی برای ما دارد، ابراز کرد: یکی از بزرگترین درس‌های زندگی این بانوی بزرگ اسلام جهاد در راه خدا است.

اهمیت جهاد تبیینی

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه جهاد به پنج دسته شامل فکری، علمی، تبیینی، تبلیغی و مالکی تقسیم می‌شود که مهمترین آن در زندگی حضرت زهرا (س) جهاد تبیینی است، بیان کرد: همانطور که در زیارت عاشورا می‌خوانیم وَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ و … دشمنان ترور شاخص‌ها، شخص‌ها و شخصیت‌ها را در سفیقه انجام دادند و سعی کردند تا از پیامبر (ص) تقدس زدایی کنند آن هم پیامبری (ص) که باید همه از او اطاعت محض کنند.

بارانی با اشاره به اینکه دشمنان همچنین حق علی (ع) را در ثقیفه غصب کردند و امامت و ولایت را به خلافت منحرف کردند، تاکید کرد: امام منصوب از ناحیه خدا و سلطان و خلیفه منصوب از مردم است و این حرکت در سقیفه شکل گرفت و لذا جهاد تبیینی حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه روشن می‌شود ایشان چادر سر کردند و با آن شکلی که در محاصره زنان بودند وارد مسجد شده و خطبه را قرائت کردند که در آن به بیان بعثت پیامبر (ص) پرداختند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در این خطبه به جایگاه علی (ع) پرداختند و به شجاعت‌های ایشان پرداختند و سپس به سرزنش یارانی که بعد از رحلت پیامبر (ص) پیروز شیطان شدند دیگر بخش خطبه فدکیه بود و این نشان از جهاد تبیینی آن حضرت است، گفت: حضرت زهرا (س) شیطان را به لاک پشتی تعبیر کردند که وقتی کسی را می‌بیند سر در لاک می‌کند و عده‌ای از منافقان وقتی پیامبر (ص) زنده بود سر در لاک داشتند و همین که ایشان رحلت کردند، سر بیرون آورده و جریان نفاق را شکل دادند.

وحدت حوزه و دانشگاه

امام جمعه مهدی‌شهر با اشاره به اینکه تکذیب ادعای سردمداران سقیفه در محروم کردن حضرت زهرا (س) از ارث پدر دیگر بخش خطبه حضرت بود، تاکید کرد: ایشان از یاران پیامبر (ص) پرسش کردند که چرا در ظلم سکوت کردند مگر غدیر را ندیده بودند؟ سکوت خواص کاری می‌کند که علی (ع) باید خانه نشین شود، گفت: حضرت زهرا (س) در ادامه جهاد تبیینی خود به ننگ منافقان اشاره می‌کند و اعلام می‌کنند که این ننگ جاودانه خواهد بود و این اختلاف بین امت پیامبر (ص) نشات گرفته از همان جریان نفاق است و این درس بزرگی برای همه ما محسوب می‌شود که دشمنان چطور شبهه افکنی دارند و می‌بایست در مقابل آنها جهاد تبیینی داشت تا مخاطبان اقناع شوند.

بارانی در دیگر بخش سخنان خود ضمن گرامی داشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، تاکید کرد: شهید مفتح در داخل دانشگاه تهران توسط گروه فرقان شخصیت بزرگی مانند دکتر مفتح را به شهادت رساندند و بلافاصله امام راحل (ره) این روز را روز وحدت بین دانشگاه و حوزه نامیدند چرا که دشمنان ما متوجه شدند که دو کانون، می‌تواند به ایران اسلامی قدرت ببخشد نخست دانشجویان و دوم طلبه‌ها که مانند دو بال، انقلاب را به جلو می‌برد در نتیجه به دنبال مقابله با آن بودند.

وی با بیان اینکه طلاب و دانشجویان هم قبل و هم بعد از انقلاب تأثیرگذاری بسیاری داشتند، گفت: این دو قشر پیشگام انقلاب و روشنگری بودند و تا به امروز نیز در استمرار انقلاب اسلامی نقش آفرینی دارند در نتیجه دشمنان ما مترسد هستند تا ضربه خودشان را بزنند.

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه دانشگاه جای حصول علم است که می‌تواند برای جامعه از لحاظ توسعه اقتصادی، مادی و صنعتی و … مفید باشد و حوزه نیز جایگاه تولید علم دینی و سلامت روح است که در حوزه‌های فرهنگی و ارزشی نقش آفرینی ویژه‌ای دارند، بیان کرد: برکات وحدت بین دانشگاه و حوزه بسیار است که از جمله از آنها پیشرفت نظام، خنثی سازی توطئه‌های دشمنان و رفع نیازهای معنوی و مادی جامعه هستند.

کد خبر 5377581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha