۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۵

امام جمعه موقت زرین دشت:

بزرگترین دشمن تعقل نسبت ناروا دادن است

بزرگترین دشمن تعقل نسبت ناروا دادن است

زرین دشت- امام جمعه موقت زرین دشت گفت: تکفیر کردن اندیشه و نسبت ناروا دادن، بزرگترین دشمن اندیشه و تعقل است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد تقی علوی در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه ۲۶ آذر ماه با اشاره سخنان امام جمعه سابق اهل سنت شهرستان آزادشهر که در خطبه‌های نماز جمعه نوزدهم آذرماه جاری به موضوع ازدواج دختر یزدگرد و امام حسین (ع) و نقش خلیفه دوم در این ازدواج اشاره کرده بود، اظهار کرد: یکی از مولوی‌های اهل سنت یک بحث غلط تاریخی را مطرح کردند و تبعا یک نتیجه غلط هم برداشت کردند.

وی افزود: باید یک بحث تاریخی را با بحث تاریخی، بحث کلامی را با بحث کلامی و یک بحث فلسفی را با بحث فلسفی پاسخ داد.

خطیب جمعه امروز شهرستان زرین دشت با بیان اینکه تکفیر اندیشه کردن و نسبت ناروا دادن، بزرگترین دشمن اندیشه و تعقل است، تصریح کرد: هر کس در این زمین پا بگذار در زمین دشمن بازی کرده است.

حجت الاسلام علوی بیان داشت: این مطلب که از یکی از خطبای اهل تسنن در مملکتی که بنام امیر مؤمنان علی علیه السلام است مطرح شد، شیعیان را رنجیده خاطر کرده است.

امام جمعه موقت زرین دشت متذکر شد: بنده عملکرد علمای اهل تسنن را تحسین می‌کنم که این اقدام ایشان را نسنجیده دانسته و از اظهارات او اعلام برائت کردند و او را مجبور به عذر خواهی کردند.
علوی خطاب به امام جمعه آزاد شهر گفت: آقای مولوی برای اثبات حقانیت عمر از طریق حضرت زهرا یگانه دختر پیامبر اقدام کند، که چرا با ابوبکر بیعت نکرد، چرا ابوبکر گفت ایکاش به خانه زهرا حمله نمی‌کردیم؟

امام جمعه موقت زرین دشت ادامه داد: جناب مولوی جریان حمله خانه حضرت زهرا چه بود؟ چرا سراغ یک نقل تاریخی که هیچ ربطی به مدعای شما ندارد، می روید.

خطیب جمعه موقت شهرستان زرین دشت با اذعان بر اینکه عاقدِ امام حسین علیه السلام با شهر بانو (دختر یزد گرد سوم) که افتخار ما ایرانیان است، امیر مؤمنان علی علیه السلام بوده (زمخشری ربیع الابرار ج ۱ ص ۲۸۱) تاکید کرد: اگر بر فرض عمر عاقد بوده، در فقه شیعه و سنی نیامده که برای صحت عقد باید حتماً عاقد خلافت عمر را می‌پذیرفتند؟ عاقد حتی لازم نیست مسلمان باشد یا عادل باشد، بلکه کافی است عاقل و بالغ باشد و قصد عقد بکند.

حجت الاسلام علوی در بخش دیگر از خطبه‌های خود به خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: می‌دانیم عمیق‌تر شدن بازار سرمایه و اصلاحات اساسی در این بازار، زمان بر است اما مقدار زیادی از سرمایه‌های مردم در همین چند ماه اخیر از بین رفته است.

وی گفت: تدابیری اندیشیده شود تا مسئولین مربوطه اصلاحات را در اولویت کار خود بگذارند تا اعتماد از بین رفته مردم برگردد، چرا که بازار سرمایه نقش مهمی در مساله تولید داخلی کشور دارد و مسئله تولید نیز مهمترین موضوع در بحث اقتصاد است.

امام جمعه موقت زرین دشت در خاتمه ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام حزن انگیز فاطمیه بیان کرد هر بانوی مسلمانی که به حضرت زهرا (س) مودت و محبت داشته باشد، شوهر داری او، تربیت فرزند او، حجاب او حجاب فاطمی می‌شود.

کد خبر 5377583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha