۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۸

خطیب نماز جمعه قم تاکید کرد؛

ضرورت حل مشکلات معیشتی و اجرای قانون «تعالی جمعیت» در بودجه۱۴۰۱

ضرورت حل مشکلات معیشتی و اجرای قانون «تعالی جمعیت» در بودجه۱۴۰۱

قم- امام جمعه قم گفت:اجرای قانون «تعالی جمعیت»، حل نگرانی اقشار مستضعف از وضع معیشت و توجه ویژه به مساله رونق تولید و اشتغال انتظارات مردم از بودجه سال آینده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به اینکه پژوهش باید مبنای کار حوزه و دانشگاه ما باشد گفت بخش تحقیقات و پژوهش در کشور ما باید دارای بیشترین بودجه باشد.

وی افزود: تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی و حوزوی باید بتواند مشکلات و معضلات جامعه را حل کند و از حجم آسیب‌های اجتماعی بکاهد.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به ارسال بودجه سال آینده به مجلس بر ضرورت توجه ویژه به معیشت مردم در بودجه تاکید کرد و افزود: انتظار می‌رود در بودجه سال آینده در کنار اجرای قانون تعالی جمعیت، حل نگرانی اقشار مستضعف از وضع معیشت و مساله رونق تولید و اشتغال توجه ویژه شود.

وی در ادامه با تبریک هفته وحدت حوزه و دانشگاه گفت: از زمان امام خمینی (ره) تاکید نظام بر وحدت نخبگان و دانش آموختگان حوزه و دانشگاه بوده و هر زمانی که این وحدت به انجام رسیده جامعه به پیش رفته است.

آیت الله اعرافی با تاکید بر ضرورت وحدت اسلامی، جایگاه و عظمت خاندان رسالت جایگاه فرامذهبی دانست و افزود: مسؤولان سخنان ناسنجیده یکی از علمای اهل سنت در خصوص اهل بیت (ع) را به صورت صریح پیگیری کنند تا دیگر شاهد چنین گستاخی‌هایی نباشیم.

وی افزود: در آستانه ایام فاطمیه هر سخن نسنجیده‌ای در رابطه با خاندان پیامبر گرامی اسلام را محکوم می‌کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با گلایه از وضعیت فرهنگی استان قم گفت: راه معالجه مسائل اجتماعی در این است که مساجد، مدارس، پایگاه‌های بسیج و سایر نهادهای مردمی نسبت به مسائل و آسیب‌های فرهنگی فعال‌تر شوند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت شکل‌گیری دولت فراگیر در افغانستان درباره مساله یمن گفت: در یمن همچنان شاهد گستاخی سعودی‌ها هستیم، هزاران ماتم زده و گرسنه ماحصل چند سال تجاوز عربستان به این کشور بوده است.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به گستاخی مسئولان رژیم اشغالگر قدس گفت: عربده کشی مسؤولان اسرائیلی و ژست قدرت در اوج ضعف و ذلت نسبت به تهدید در حمله به ایران یک پدیده عجیب و پست است.

کد خبر 5377697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha