۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۱۲

معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

انحصار کاریابی‌ها شکسته می‌شود

انحصار کاریابی‌ها شکسته می‌شود

یزد- معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شکستن انحصار کاریابی‌ها از اولویت‌ها و رأس برنامه های معاونت اشتغال وزارت تعاون است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود کریمی بیرانوند عصر جمعه در نشست کارآفرینان، مدیران مراکز مشاوره، مسئولان کانون کارآفرینی، مدیران کاریابی‌ها و متولیان کارآفرینی استان با بیان اینکه از دل کارگروه‌ها مشکلات می‌جوشد و حل می‌شود، اظهار داشت: فعالیت در بحث اشتغال مربوط به همه است و آحاد جامعه باید اشتغال و معضل بیکاری را حل کنند و همه باید دور میز بنیشنیم که بیکاری حل شود و اگر قرار بود با تسهیلات مشکل اشتغال حل شود در این مدت حل شده بود.

وی با تاکید بر اینکه ناامید از پیشرفت نیستیم، عنوان کرد: علیرغم انباشت مشکلاتی که در کشور به وجود آمده است وقتی مسئولیت را پذیرفته ایم، امیدی برای حل مسئله داشته و اعتقاد داریم که می‌شود مسائل را حل کرد؛ اگر مسائل و مشکلات زیاد است، ظرفیت‌ها، تکنولوژی و نوآوری نیز زیاد است و باعث می‌شود ناامید نباشیم.

کریمی با اشاره به زیست بوم اشتغال عنوان کرد: کارآفرینان و مشاوران و متخصصان، زیست بوم را مطالعه و نقد کنند زیرا انباشت تجربه و دانش پشت زیست بوم اشتغال است و مدام روی آن کار می‌شود.

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در مباحث تولید نباید انرژی در دادن مجوز صرف شود؛ انرژی باید بر روی مشاوره و نظارت گذاشته شود.

وی، سیاست رسمی خود در بحث کاریابی‌ها را رفع انحصار از آنها برشمرد و گفت: سیاست حداکثری توسعه مجوزکاریابی ها را در راس برنامه‌هایمان داریم. این به معنی تقویت کاریابی‌هاست نه تضعیف آنها و همه کسانی که ویژگی دارند، می‌توانند کاریابی انجام دهند.

کریمی بیرانوند ادامه داد: در صورتی که همه در این زمینه مشغول به کار شوند؛ کاریابی‌هایی که کار تخصصی انجام می‌دهند موفق تر عمل می‌کنند و بیشتر دیده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ مدل کاریابی در دنیا وجود دارد، تصریح کرد: براساس زیست بوم، فرهنگ و تمدن کشور ما باید مدل‌های کاریابی‌ها را توسعه دهیم و کاریابی‌های که قدرت رقابت و اثرگذاری بیشتری داشته باشند رشد می‌کنند.

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: تمام توان خود را به کار می‌گیریم که با کاریابی‌هایی که بحث نخبگان و مهاجرت آنها را دنبال می‌کنند برخورد کنیم، نخبه قیمت ندارد. هیچ سرمایه‌ای به اندازه سرمایه انسانی در اقتصاد مهم نیست..

کد خبر 5377771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha