۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۲۱:۳۵

رئیس مجمع نمایندگان اردبیل:

سهم اردبیل را از ۳۶۰ هزار میلیارد منابع جهش تولید دریافت می‌کنیم

سهم اردبیل را از ۳۶۰ هزار میلیارد منابع جهش تولید دریافت می‌کنیم

اردبیل - رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: با همراهی نمایندگان استان در مجلس در تلاش هستیم تا از منابع ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی جهش تولید سهم استان اردبیل را اخذ کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، میرغنی نظری عصر جمعه در جمع مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر اظهار کرد: برای رفع آثار تحریم استکبار جهانی در تلاش هستیم تا تولیدکنندگان و سرمایه گذاران به شکل همه جانبه مورد حمایت قرار گرفته تا جبهه تولید و اقتصادی مقاومتی تقویت شود.

وی به پیگیری مذاکرات بازگشت به برجام و رفع تحریم‌های کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: تمام تلاش مجلس و دولت بر این است تا دغدغه‌های معیشتی مردم برطرف شود چرا که وضعیت معیشتی نامناسبی را به ویژه برای گروه‌ها و دهک‌های پایین جامعه شاهد هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل از اخذ ۶ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان‌های استان، ۸ میلیارد تومان برای توسعه راه‌ها، ۲ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به عمران روستایی و … خبر داد و گفت: تلاش ما بر این است تا با همت شبانه روزی دولتمردان برای سال ۱۴۰۱ بودجه‌ای عملیاتی، ضد تورم همراه با تقویت جبهه تولید مصوب کنیم.

نظری بیان کرد: ما در مورد یارانه‌ها از دولت انتظار داریم تا با حذف یارانه اغنیاء یارانه سه دهک پایین را افزایش داده و آب، برق، گاز و حتی مجوزهای ساخت مسکن برای این اقشار آسیب پذیر را به صورت رایگان در نظر بگیرد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۵۳ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد کوثر خبر داد و تصریح کرد: با تأمین ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تملک اراضی پشت سد کوثر در روزهای آینده انجام می‌شود که جای دارد از رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان استانی قدردانی کنیم که مساعدت لازم را در تخصیص این منابع داشته اند.

نظری ادامه داد: در کنار این بودجه برای تکمیل پروژه فاضلاب خلخال ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرده بودیم که مورد مساعدت و موافق قرار گرفته است.

وی از ۱۷ برابر شدن اعتبارات ساخت راه کلور – درام خبر داد و اظهار کرد: به دلیل ابلاغ دیرهنگام تخصیص قیر رایگان آسفالت ریزی بخشی از این پروژه به تأخیر افتاد که به محض مساعد شدن شرایط جوی این پروژه ادامه پیدا می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل از نهایی شدن تأمین ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مربوط به فاینانس بانک مسکن خبر داد و خاطرنشان کرد: تخصیص این اعتبار مراحل نهایی را سپری می‌کند و قرار است تا در هفته آینده این منابع تزریق شود.

پلیس راه ممنوعیت تردد اتوبوس‌ها را در محور خلخال – اسالم لغو کند

نظری در مورد محور اسالم – خلخال و تونل این مسیر ارتباطی بیان کرد: تنها راه ارتباطی اهالی خلخال با شمال کشور همین مسیر است و با یک کج سلیقگی جلوی تردد اتوبوس‌ها در این مسیر گرفته شده است.

وی از پلیس راه خلخال خواست؛ هر چه سریع‌تر ممنوعیت تردد در این مسیر را لغو کند چرا که بیش از ده‌ها سال است که تردد از این مسیر با ایمنی لازم انجام می‌شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: قرار است روشنایی و ایمن سازی این مسیر به انجام برسد تا با همکاری استان گیلان در این مسیر تردد ایمنی را شاهد باشیم.

نظری با اشاره به محور هشجین به سرچم نیز گفت: برای احداث این پروژه ۱۶ میلیارد تومان هزینه شده و پروژه به طول ۷.۵ کیلومتر در دست پیمانکار است تا ادامه این مسیر را اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی در پایان از تجهیز بیمارستان کوثر به امکانات جدید و خرید تجهیزات جدید برای بیمارستان خلخال نظیر سی تی اسکن، ماموگرافی و چندین دستگاه اکسیژن ساز خبر داد.

کد خبر 5377815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha