۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۹

حجت‌الاسلام سعیدی مطرح کرد؛

لزوم نقش‌آفرینی خانواده‌های نیروهای مسلح در حوزه قرآن

لزوم نقش‌آفرینی خانواده‌های نیروهای مسلح در حوزه قرآن

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: امیدوارم خانواده‌های نیروهای مسلح با گرایش همه‌جانبه به قرآن کریم بخشی از منویات رهبر انقلاب در حوزه قرآن را جامعه عمل بپوشانند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا صبح امروز (شنبه) در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کارکنان نیروهای مسلح که به میزبانی ارتش برگزار شد، گفت: قرآن به عنوان بزرگترین معجزه الهی ویژگی‌های برجسته‌ای دارد که در ادامه به چند نمونه آن اشاره می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین ویژگی قرآن کریم، جامعیت است، تصریح کرد: این اثر آسمانی ظرفیت پاسخگویی همه نیازهای بشر را تا ابد دارد. قرآن دارای جامعیت محتوایی، زمانی، مکانی و پوشش همه ساحت های انسان اعم از بینشی، کششی و کنشی است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اضافه کرد: این کتاب آسمانی دربرگیرنده نیازها و روابط انسانی است. قرآن رابطه انسان با خود، رابطه انسان با خدا، رابطه انسان با طبیعت و رابطه انسان با هم‌کیشان و غیرهم‌کیشان است.

سعیدی با تاکید بر اینکه قرآن دارای پیام و راهبردهای کلان برای جهانیان است، تاکید کرد: جامعیت محتوایی قرآن یعنی اینکه اصول کلی و راهبردهای کلان نیازهای بشریت در قرآن آمده است.

وی دومین ویژگی قرآن را اصالت آن دانست و بیان کرد: آنچه که به عنوان قرآن ارائه شده است بدون کم و کاست به پیامبر (ص) نازل شده است؛ برخلاف دیگر ادیان که بسیاری از حقایق در آن حذف و یا تحت تاثیر الهیات شرک‌آلود قرار گرفته، قرآن کتابی آسمانی کامل و بدون تحریف است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه ردپای تمدن‌های شرک‌آلود در قرآن دیده نمی‌شود، تصریح کرد: قرآن دارای محتوای التقاطی و اقتباسی نیست و ترکیبی از اندیشه‌های غیرالهی در آن دیده نمی‌شود.

سعیدی سومین ویژگی قرآن را الهی بودن آن عنوان کرد و افزود: قرآن از مصدر و ماورای ذهن پیامبر(ص) در اختیار او قرار گرفته است؛ آیات قرآن اثر و مخلوق ذات ربوبی است که بر پیامبر(ص) نازل شده است، بنابراین الهی بودن یکی از برجستگی‌های این کتاب آسمانی است.

وی افزود: یک پژوهشگر قرآنی باید با تدبر و تامل، آشنایی با تفسیر، آشنایی با ادبیات عرب و سیر زندگی پیامبر و شأن نزول و مراجعه به اسناد در این عرصه پیش رود و مطالب غیرواقعی را به قرآن تحمیل نکند. در آموزه‌های دینی ما به فراگرفتن، انس گرفتن و تلاوت و تفقه در قرآن سفارش شده است، چراکه قرآن بهار قلب‌ها است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: یکی از وجه‌های تدبر در قرآن یعنی بررسی تحولات تاریخی در بستر قرآن که باید با الزامات خودش در آن وارد شد.

سعیدی خاطرنشان کرد: امیدوارم خانواده‌های نیروهای مسلح با گرایش همه‌جانبه به قرآن کریم بخشی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه قرآن را جامعه عمل بپوشانند.

کد خبر 5378109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha