۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه:

۸۷.۸ درصد جمعیت کرمانشاه دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند

۸۷.۸ درصد جمعیت کرمانشاه دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند

کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: ۸۷.۸ درصد جمعیت کرمانشاه دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود رضا مرادی اظهار کرد: تاکنون ۸۷.۸ درصد جمعیت هدف استان کرمانشاه دز اول و ۷۲.۸ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی افزود: نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله با ۹۶.۹ درصد بیشترین رده سنی هستند که واکسن خود را در مرحله اول دریافت و جمعیت ۷۵ تا ۸۰ ساله با ۸۹.۵ درصد بیشترین رده سنی هستند که دز دوم را در استان کرمانشاه دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: قصر شیرین با ۹۶.۱ درصد، دالاهو با ۹۴.۸ درصد و سرپل ذهاب با ۹۴.۷ درصد بیشترین درصد واکسیناسیون را در میان شهرستان‌های استان داشته و شهرستان صحنه با ۸۰.۳ درصد در صدر شهرستان‌ها از نظر دریافت دز دوم واکسن قرار دارند.

مرادی بیان کرد: شهرستان‌های کرمانشاه با ۸۲.۵ درصد، جوانرود با ۸۴.۵ درصد و اسلام آباد غرب با ۸۵.۷ درصد کمترین درصد واکسیناسیون را در استان داشته‌اند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های گیلانغرب، پاوه و صحنه تاکنون موفق شده‌اند تمام نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله خود را به صورت کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: به مردم توصیه می‌شود با توجه به مخاطرات ورود سویه اُمیکرون و سرعت انتشار آن، تسریع در تزریق دز سوم واکسن با جدیت دنبال شود.

مرادی تاکید کرد: در حال حاضر ذخیره بسیار خوبی از واکسن کرونا در استان کرمانشاه موجود است و همه افراد هرچه سریع‌تر واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

کد خبر 5378248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مستعار : ف. ب. IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      0 0
      چرا اغلب هنگام ارسال نظر نوشته ميايد كد امنيتى اشتباه است ؟ هرقدر دقت و درست ازمايشى ميشود باز هم كد امنيتى اشتباه است. واقعا چرا ؟