۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۱

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم:

امر به معروف و نهی از منکر مسئولیتی اجتماعی برخواسته از فطرت است

امر به معروف و نهی از منکر مسئولیتی اجتماعی برخواسته از فطرت است

قم- جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر دامنه‌ای گسترده دارد گفت: امر به معروف و نهی از منکر مسئولیتی اجتماعی برخواسته از فطرت و عقل است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمدتقی حسینی ظهر شنبه در دیدار با جمعی از فعالان در عرصه امر به معروف و نهی از منکر گفت: رفع برخی از مشکلات در حوزه امر به معروف، عزمی جهادی و انقلابی نیاز دارد.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: طبق فرمایش حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها خداوند امر به معروف را برای اصلاح عموم جامعه واجب کرد، یعنی مصلحت عمومی جامعه اقتضا می‌کند که برای اصلاح عموم جامعه به سمت و سوی امر به معروف و نهی از منکر برویم.

وی بیان کرد: در واقع اگر بخواهیم جامعه‌ای سالم و پویا داشته باشیم و جامعه را اصلاح کنیم باید به امر به معروف پایبند باشیم و چاره‌ای جز احیای این فریضه نداریم.

حسینی تصریح کرد: در جامعه نمی‌توان بالای سر هر کس پلیس و ناظر قرار داد، امر به معروف و نهی از منکر مسئولیتی اجتماعی برخواسته از فطرت و عقل است و باید این نظارت همگانی نهادینه شود تا بسیاری از مشکلات رفع گردد.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: اگر حتی آیه‌ای و روایت و سیره‌ای درباره امر به معروف نداشتیم که بسیار داریم، عقل سلیم اقتضا می‌کند که نسبت به جامعه و همکار و خانواده بی‌تفاوت نباشیم.

وی گفت: این بی‌تفاوتی سم مهلکی است که ریشه در مشکلات زیادی دارد، مادر نسبت به فرزند و فرزند نسبت به مادر و افراد نسبت به محیط کار و جامعه مسئولیت دارند.

حسینی افزود: بی‌تفاوتی نسبت به یکدیگر و احساس مسئولیت نداشتن، خود آسیب بزرگی است و در آیات و روایات نیز بارها این بی‌تفاوتی‌ها، مذمت شده است.

وی تصریح کرد: دغدغه‌مندی آمران به معروف و ناهیان از منکر جای تقدیر دارد، در این باره نیز کارهای خوبی انجام شده و ستاد، گروه‌های مردمی، مؤسسات و گروه‌های جهادی پای کار هستند.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم بیان کرد: هر حرکتی در جامعه تأثیرگذار است و اگر نبودند وضعیت بدتر بود، گرچه در قم نیز آسیب‌هایی وجود دارد و همین کم نیز بسیار زیاد است و حتی یک مورد در شأن قم نیست.

وی عنوان کرد: در مجموع کارهای خوبی در حال انجام است اما با وضع ایده‌آل و مطلوب فاصله داریم امید است شرایط بهتری در فرهنگ‌سازی امر به معروف شاهد باشیم.

حسینی افزود: آنچه از دغدغه‌مندان می‌خواهیم قرار گرفتن در زمره گروه‌های جهادی است، در این بازه گروه‌های زیادی فعال هستند، به عنوان گروه مطالبه‌گر باید در جهت امر به معروف تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر دامنه‌ای گسترده دارد و فقط مختص حجاب و عفاف نیست، متدینین باید پای کار بیایند، در این خصوص قانون حمایت تصویب شده و شعبه ویژه‌ای جهت رسیدگی در دادسرا فعال است و وکیل معاضدتی نیز گرفته و از فعالان حمایت می‌شود.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم عنوان کرد: همه باید پای کار باشند، به عنوان ستاد آمادگی لازم را برای صدور مجوزها داریم و در حال رفع نواقص نیز هستیم تا شهر کریمه اهل‌بیت علیهم‌السلام شهری سالم و الگویی برای کشور باشد.

وی بیان کرد: در ادارات شورای امر به معروف فعال است و هنوز ظرفیت‌ها کامل نیست برای شروع نیز اقدامات خوبی شکل گرفته و باید به حد مطلوب برسد.
.

کد خبر 5378551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha