۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۳

وزیر علوم تاکید کرد؛

حوزویان و دانشگاهیان درس‌های مشترک داشته باشند

حوزویان و دانشگاهیان درس‌های مشترک داشته باشند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه، حوزویان و دانشگاهیان، درس‌های مشترک داشته باشند و کتاب و مجلات مشترک تولید کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در آیین بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و جمعی از روسای دانشگاه‌ها و استادان حوزه علمیه استان تهران در محل باغ موزه نگارستان برگزار شد؛ با بیان تحقق بخشی از هدف وحدت حوزه و دانشگاه گفت: برای تحقق کامل این آرمان، نیاز به بسترهای قانونی است.

وی اظهار داشت: برای وحدت حوزه و دانشگاه که معنای ساده تر آن تعامل حوزه و دانشگاه است باید در بعد سخت افزاری و نرم افزاری اقداماتی انجام دهیم که ایجاد قوانین و مقررات می تواند به عملی شدن این هدف کمک کند.

زلفی‌گل افزود: طراحی درس‌ها و سرفصل‌های مشترک، انتشار مجلات علمی و کتاب‌های مشترک و تربیت دانشجویان مشترک در سطوح تحصیلات تکمیلی می تواند به تقویت وحدت حوزه و دانشگاه کمک کند.

وزیر علوم با تاکید بر حضور و ارتباط بیشتر روحانیون با دانشگاهیان گفت: روحانیونی هم که در دانشگاه حضور پیدا می‌کنند بدانند رفتار، گفتار و کردارشان در دانشجویان تاثیرگذار است و افرادی که معلمی را به شکل تخصصی خوب بلد باشند اثرگذاری آنها بسیار بالا خواهد بود و روحانیونی که خونگرم و به علم ارتباطات با جامعه دانشگاهی مسلط باشند اثرگذاری و قدرت جذب بیشتری در بین دانشجویان خواهند داشت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضور روحانیت در دانشگاه بیشتر شده است گفت: ما در محیط دانشگاه به تحقق آرمان وحدت و دانشگاه نزدیک شده ایم.

وی گفت: امروز می بینیم روحانیون در انجمن‌های علمی، کانون‌های صنفی و هیات‌های مذهبی در دانشگاه‌ها حضور دارند و جلسات هم اندیشی، جلسات قرآن و جلسات نهج البلاغه با حضور روحانیون برگزار می شود و همه اینها هر کدام یک بخشی از ارتباط حوزه و دانشگاه است.

زلفی‌گل اظهار داشت: روسای دانشگاه‌ها نقاط قوت حوزه را به دانشگاه‌ها بیاورند که درس خواندن فراتر از نیاز به نمره، از جمله این نقاط قوت است.

وزیر علوم گفت: تعامل خود یک علم و فن است و هر چقدر تلاش کنیم که میزان گفت‌وگوی بین دانشگاه و دانشگاهیان و حوزویان افزایش پیدا کند، قلب‌ها به هم نزدیک تر خواهد شد و تاثیرات بسیار بیشتر خواهد شد.

وی گفت: هر چقدر این رفت و آمدها جدی‌تر، صادقانه‌تر و خالصانه‌تر باشه حتماً اثر خودش را خواهد گذاشت و انشالله ما هم تمام قد در خدمت هستیم و تلاش می‌کنیم نقاط قوت حوزه را وارد دانشگاه‌ها کنیم که این به طور حتم نعمات زیادی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

کد خبر 5378985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha