۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۱

معاون وزیر ارشاد:

ارزش‌های بومی و فرهنگ فولکلور در استان‌ها تقویت می‌شود

ارزش‌های بومی و فرهنگ فولکلور در استان‌ها تقویت می‌شود

بوشهر- معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر تقویت ارزش‌های انقلابی، گفت: تمرکززدایی فعالیت‌ها در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد هاشمی پیش از ظهر یکشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی نگاه با استان‌ها و استفاده از ظرفیت‌های هر استان را یکی از اولویت‌های دولت مردمی دانست و خاطرنشان کرد: کار و بودجه باید به سمت استان‌ها سوق داده شود و شاهد تمرکززدایی و اجرای طرح‌ها در استان‌ها باشیم.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌ها در استان‌ها خروجی بهتری خواهد داشت تصریح کرد: در این راستا به دنبال ارزش‌های انقلابی هستیم.

وی با بیان اینکه منظور از ارزش‌های انقلابی تنگ نظری‌ها نیست تصریح کرد: منظور از احیای ارزش‌های انقلابی کار برای ارزش‌های بومی و فرهنگ فولکلور جز ارزش‌های انقلابی است.

هاشمی با تاکید بر اینکه جریانی از نوجوانان و جوانان در عرصه فرهنگی و هنری به عنوان کادر جدید به هنر انقلابی اضافه شود افزود: شیب کارها باید به مرور به سمت استان‌ها برود و این کار باید به مرور اتفاق بیفتد.

وی اضافه کرد: در انتخاب مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استان‌ها، در کانون ارزیابی حدود هشت گزینه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و تلاش می‌شود تا از ظرفیت این کانون به نحو شایسته برای انتخاب مدیران استفاده شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به گستردگی فعالیت‌ها در مجموعه این وزارت، تصریح کرد: فعالیت‌های ستادی، نهاد کتابخانه ها، کانون مساجد، مجموعه سازمان فرهنگ و ارتباطات و خبرگزاری‌ها، مسئله محتوا و گفتمان به وزارت فرهنگ و ارشاد سپرده شده است.

وی با اشاره به اینکه مدیرکل به عنوان مسئول هماهنگی و افزایی دستگاه‌های زیرمجموعه فرهنگ و ارشاد محسوب می‌شود گفت: باید تلاش شود که از این طریق همگرایی و هم افزایی مثبت در استان‌ها رقم بخورد.

هاشمی با بیان اینکه استان بوشهر در شاخص‌های مختلف استانی به شدت پرمهره و با ظرفیت‌های بالا است ادامه داد: باید به هسته‌های خودجوش مردمی، موسسه‌ها و ظرفیت مردمی اعتماد و توجه شود.

در این مراسم ضمن تقدیر از فاطمه کرمپور مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، عبدالرحیم افروغ به عنوان مدیرکل جدید این اداره‌کل معرفی شد.

کد خبر 5379299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha