۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۹

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان:

فروشگاه های زنجیره ای برای توزیع میوه در همدان وارد کار شوند

فروشگاه های زنجیره ای برای توزیع میوه در همدان وارد کار شوند

همدان- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید وارد عرصه توزیع میوه در استان شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش جودکی ظهر شنبه در کارگروه تنظیم بازار شهرستان همدان که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد؛ با بیان اینکه در بررسی قیمت‌ها در میدان بار همدان مشاهد شد که خرده فروشان سود زیادی بر قیمت میوه اعمال می‌کنند، گفت: این سودها نهایتاً باید ۳۰ درصد باشد.

وی با بیان اینکه می‌توان با کمک فروشگاه‌های زنجیره‌ای در عرصه توزیع میوه وارد کار شد، مطرح کرد: با این روند می‌توانیم این میزان سود را به ۱۵ درصد برسانیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر، در برخی میوه‌ها حتی شاهد هستیم که خرده فروشان ۸۰ تا ۱۰۰ درصد سود می‌گیرند، ادامه داد: باید مباشر میوه در زمینه توزیع در همدان داشته باشیم.

جودکی خاطرنشان کرد: مباشر پای کار آمده نباید مقطعی باشد تا بتوان میوه را به قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان رساند.

در ادامه، مرتضی بیدآبادی؛ معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت همدان نیز خواستار حذف واسطه‌ها در میوه شد و گفت: باید روند به سمتی سوق پیدا کند که میوه چند دست نچرخد و سپس به دست خریدار برسد.

توزیع میوه‌ها آسیب شناسی شود

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان همدان نیز در ادامه خواستار آسیب شناسی چادرهای توزیع میوه شد و گفت: سال‌ها است که تجربه عرضه میوه از این طریق را شاهد هستیم اما این روند همیشه مقطعی بوده است.

آرش طاوسی مطرح کرد: اگر در این مسیر به دنبال تداوم هستیم و می‌خواهیم به مصرف کننده سود برسانیم باید مشکلات این عرصه را حل کنیم، نباید قراردادها با مباشرین توزیع میوه به صورت کوتاه مدت باشد.

وی خاطرنشان کرد: از سویی باید بخش دولتی کنار رود و زمینه برای ورود بخش خصوصی به این عرصه مهیّا شود.

کد خبر 5379320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha