۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۱۳

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان‌جنوبی خبر داد؛

رشد ۲۴ درصدی اعتبارات هزینه‌ای خراسان‌جنوبی در لایحه بودجه ۱۴۰۱

رشد ۲۴ درصدی اعتبارات هزینه‌ای خراسان‌جنوبی در لایحه بودجه ۱۴۰۱

بیرجند-سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی از رشد ۲۴درصدی اعتبارات هزینه ای استان در بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید جهانشاهی عصر یکشنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم جلسه بررسی و تصویب پروژه‌های مرتبط با بند (۳) جدول (۱۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ با موضوع اعتبارات رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: اعتبارات استان در سال جاری از این محل ۵۱۷ میلیارد تومان است که این اعتبارات در ۵ سرفصل مدارس، بهداشت و درمان، آبرسانی، راه روستایی و آبخیزداری و آبخوان داری در قالب ۱۶۳ پروژه تصویب شده است و تمامی شهرستان‌های استان از این منابع بهره‌مند خواهند گردید.

جهانشاهی ادامه داد: تفویض اختیار شورای برنامه‌ریزی به کمیته استانی تصویب طرح‌های اولویت‌دار در جهت اعطای تسهیلات تلفیقی و یارانه سود تسهیلات مشروط به ارائه گزارش فصلی به شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی از جمله پیشنهادات به شورا است.

وی افزود: بررسی و تصویب نهایی مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی و عشایری و آمایش سرزمین، تصویب واگذاری امانی ساختمان بخشداری قهستان به دادگستری استان و تبیین ظرفیت قانونی ماده (۵۳) قانون الحاق (۲) مبنی بر هزینه کرد یک درصد اعتبارات عمرانی دستگاه‌های اجرایی در جهت حمایت از ورزش همگانی و قهرمانی توسط اداره کل ورزش و جوانان از دیگر موضوعاتی است که در این جلسه بررسی می‌شود.

بودجه ۱۴۰۱ برنامه محور و بر مبنای واقعیت‌ها تدوین شده است

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی پیرامون بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ بودجه‌ای برنامه محور و بر مبنای واقعیت‌ها تدوین شده است که بدون کسری بسته می‌شود و رشد اقتصادی و اثربخش منابع را دنبال می‌کند.

جهانشاهی با اشاره به اینکه مطالعات آمایش سرزمین ملی و استان‌ها، مطالعات توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستاها و اسناد توسعه شهرستان‌ها یک خط کش مهم در تدوین برنامه‌ها و تعریف پروژه‌ها خواهد بود، اظهار کرد: اختیارات قابل توجهی به استان‌ها در قالب صندوق عدالت و پیشرفت و سایر مباحث داده خواهد شد تا استان و شهرستان‌ها در جهت تحقق رشد اقتصادی و هزینه‌کرد منابع پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه اعتبارات هزینه‌ای خراسان‌جنوبی در لایحه ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته رشد ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد، اظهار کرد: در بخش اعتبارات تملک سرجمع ۴۱ درصد رشد و در بخش اعتبارات هزینه‌ای رتبه ۲۲ کشوری را حفظ کرده‌ایم.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی یادآور شد: در بودجه ۱۴۰۱ خراسان‌جنوبی در بخش اعتبارات عمرانی با دو پله ارتقا رتبه ۲۵ را در میان ۳۱ استان دارد و همچنین در بخش اعتبارات عمرانی توازن منطقه‌ای با رویکرد توجه به مناطق کم برخوردار حائز رتبه ۱۸ هستیم.

کد خبر 5379454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha