۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۸:۲۹

با حضور مسئولان استانی؛

هیئت صلح مردمی استان اردبیل راه‌اندازی شد

هیئت صلح مردمی استان اردبیل راه‌اندازی شد

اردبیل- با حضور رئیس کل دادگستری استان اردبیل و جمعی از مسئولان هیئت صلح مردمی استان اردبیل راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که شامگاه یکشنبه در امامزاده سید صدرالدین اردبیل برگزار شد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به اهمیت و جایگاه صلح و سازش در فرهنگ دینی و اسلامی اشاره کرد و گفت: در مکتب اسلام بیشترین تاکید بر صلح، سازش و ایجاد آرامش در جامعه است که زمینه‌ساز آن رونق تفاهم و همدلی در بین مردم است.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده با ابراز خرسندی از آغاز فعالیت ستاد ملی صبر و راه‌اندازی گروه‌های بخشایش و صلح در مناطق مختلف استان اردبیل تصریح کرد: این ظرفیت خوب می‌تواند به تقویت همدلی‌ها و باورهای دینی و اعتقادی بیشتر کمک کند.

وی ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی را در بیانیه گام دوم انقلاب ضروری خواند و اظهار کرد: باید تک تک آئین‌نامه‌ها و مبانی ارزشی سبک زندگی اسلامی در جامعه ما رونق گرفته و بستر شکل‌گیری یک حرکت تحولی در این حوزه فراهم آید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب بر اصول اساسی همچون صبر و بردباری در جامعه، بخشایش، جلب رضایت مردم و جلوگیری از نزاع و درگیری تاکید شده که قطعاً در این راستا ما نیازمند آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به عموم جامعه هستیم.

حجت‌الاسلام ستوده استفاده از توان و ظرفیت ریش سفیدان در مساجد و محلات را در این راستا کاری ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد: همه ما باید به تقویت و توسعه فرهنگ صلح و سازش کمک کنیم چرا که ملت ایران از دیرباز مردمانی صلح‌جو و صلح‌طلب بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در قالب ستاد ملی صبر ۶ هدف و ۹ وظیفه برای دست‌اندرکاران تبیین و تشریح شده که ضروری است از اقشار مختلف مردم و ظرفیت نهادهای فراگیر عمومی در این زمینه بیشتر استفاده شده و اسباب توسعه این فرهنگ غنی فراهم آید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با ابراز خرسندی از راه‌اندازی هیئت صلح مردمی با محوریت امامزاده سید صدرالدین در اردبیل اضافه کرد: این مجموعه تلاش خواهد کرد تا از دغدغه‌ها و مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف با محوریت صلح و سازش بکاهد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم ابلاغ صلح‌یاران افتخاری مساجد، امامزاده سید صدرالدین و تعدادی از هنرمندان به آنها اعطا شد.

کد خبر 5379648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha