۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۴۶

مدیرکل راهداری همدان خبر داد؛

ایمن‌سازی ۲۰ مدرسه حاشیه راه‌های استان همدان

ایمن‌سازی ۲۰ مدرسه حاشیه راه‌های استان همدان

همدان- مدیرکل راهداری استان همدان با بیان اینکه ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های در استان در دستور کار قرار دارد، گفت: در سال جاری تعداد ۲۰ مدرسه در این راستا ایمن سازی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، صفر صادقی‌راد ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته راهداری مطرح کرد: تعداد ۳۴ راهدار خانه با ۵۳۲ نیروی انسانی و ۲۸۲ دستگاه ماشین آلات فعال است.

وی با بیان اینکه در طول ۸ ماه نخست سال جاری تعداد ۱۲۸ میلیون تردد ثبت شده است، گفت: در این زمینه افزایش ۷ درصدی را شاهد هستیم و ترددها در موعد مشابه سال قبل برابر ۱۱۹ میلیون مورد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در ادامه به فعالیت ۶۶ سامانه کنترل سرعت، ۷۶ سامانه تردد شمار و ۳۷۰ سامانه راه‌یاب ماهواره‌ای و تعداد چهار سامانه توزین در حال حرکت در سطح استان اشاره کرد و گفت: سالانه ۱۲ میلیون تن کالا در جاده‌های استان حمل می‌شود که در هشت ماهه سال جاری بالغ بر هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تن کالا و یک میلیون و ۶۶۰ هزار تن سیمان در جاده‌های استان جابه جا شده است.

صادقی راد با بیان اینکه در استان همدان تعداد ۳۰ هزار راننده حرفه‌ای در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر در استان فعالیت دارند، گفت: در استان همدان تعداد ۳۸ مجتمع خدماتی و رفاهی فعال وجود دارد، هم چنین تعداد ۱۵ مجتمع در حال ساخت و تعداد ۲۰ مجتمع نیز در حال استعلام است.

وی ادامه داد: از این پایانه‌های عمومی و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی به صورت مستمر بازدید و بازرسی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه ایمن‌سازی فیزیکی و آموزشی مدارس حاشیه راه‌های در استان نیز در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: سال‌های پیش ۳۸ مدرسه و در سال جاری با توجه به امکانات ۲۰ مدرسه حاشیه راه‌ها را در این زمینه در دستور کار داریم.

صادقی راد در خصوص افزایش تعرفه حمل و نقل مسافر نیز مطرح کرد: مقداری افزایش در این زمینه به صورت سراسری مطرح و اعمال شد و هم اکنون نیز، اتوبوس‌ها با ۸۰ درصد و قطار با صددرصد ظرفیت در حال حمل و نقل مسافر هستند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت سلامتی مسافران در سامانه‌های مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد تا از ورود مسافران مبتلا به کرونا ممانعت به عمل آید.

صادقی راد با بیان اینکه از صدور ۴۲ هزار و ۳۹۰ برگه معاینه فنی از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه در استان نیز خبر داد و افزود: تعداد ۱۲۰ هزار حلقه لاستیک در استان همدان نیز در بین رانندگان توزیع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در پایان با بیان اینکه ۱۱۶ نقطه حادثه‌خیز در استان همدان در سال ۱۳۹۵ و ۹۶ مورد بررسی قرار گرفت و همه آنها آشکارسازی و ایمن‌سازی شد، از بررسی ۸۶ نقطه پیشنهادی دیگر به عنوان نقاط حادثه خیز در استان همدان خبر داد.

کد خبر 5380231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha