۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۲۰

فرماندار اشتهارد:

جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در شهرک صنعتی اشتهارد ضروری است

جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در شهرک صنعتی اشتهارد ضروری است

البرز - فرماندار اشتهارد گفت: جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در شهرک صنعتی ضروری است زیرا هنگام بارندگی منجر به خسارت به کشاورزان پایین‌دست می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد شیبک بعد از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان که با حضور جمعی از کشاورزان پایین‌دست شهرک صنعتی اشتهارد برگزار شد، بر اصلاح و بهینه‌سازی کانال انتقال و دفع آب‌های سطحی که در هنگام بارش‌ها به صورت روان آب در مسیرهای مختلف این شهرک جاری می‌شود تأکید کرد.

وی افزود: در سال‌های گذشته کانالی برای جمع‌آوری و انتقال آب‌های سطحی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی احداث شد و در حال حاضر نیاز به ترمیم بهساز و احیا مجدد دارد.

فرماندار اشتهارد بیان کرد: در بازدیدهایی که با همراهی مدیران مرتبط و کارشناسان عمرانی شرکت شهرک‌های صنعتی البرز و شرکت خدماتی شهرک صنعتی اشتهارد در حضور تنی چند از کشاورزان منطقه داشته‌ایم در هنگام بارش‌ها به دلیل حجم بالای خروجی آب این کانال و جاری شدن آن در زمین‌های کشاورزی پایین‌دست خسارتی به این اراضی وارد شده است.

شیبک تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده مقرر شد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کانال اصلاح و بازسازی شود.

وی با تأکید بر صنعتی بودن شهرستان اشتهارد گفت: سرمایه‌گذاری‌های بالایی توسط دولت در زمینه تأمین زیرساخت‌ها و هم بخش خصوصی در زمینه توسعه، تولید و اشتغال در این شهرستان صورت گرفته است و همچنان این روند با احداث شهرک‌های صنعتی جدید ادامه دارد.

فرماندار اشتهارد خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم در حوزه سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار شرایط پایدار و امنی را برای افراد علاقه‌مند سرمایه‌گذاری و کارآفرین ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم شهر اشتهارد و ساکنین روستاهای اطراف آن نیز حق و حقوقی دارند که برای ما و بدنه دولت مردمی و خدمتگزار، سرمایه‌گذاران و صنعتگران بسیار محترم و قابل توجه است و بر این اصل پای فشاری می‌کنیم که در کنار توسعه صنعتی و اقتصادی، حقوق افرادی که در مشاغلی همچون دامداری و کشاورزی اشتغال دارند نیز از ارزش و احترام بالایی برخوردار باشد.

اصلاح و بازسازی نقاط حادثه‌خیز محور اشتهارد - ماهدشت در دستور کار

شیبک با اشاره به محور پرتردد و مهم اشتهارد به ماهدشت و بویین‌زهرا گفت: این محور به عنوان یکی از کریدورهای حیاتی و اقتصادی استان البرز، نقش ویژه‌ای در اتصال مرکز استان و پایتخت به ۶ استان غربی را بازی می‌کند که اصلاح و بازسازی نقاط حادثه‌خیز این محور که پیش‌تر به حوادثی ناگوار و تلخ منجر می‌شد، ارزیابی و عملیات بازسازی و ترمیم این نقاط از چندی پیش آغاز و همچنان نیز ادامه دارد.

فرماندار اشتهارد ادامه داد: تا چند روز آینده فصل زمستان و روند افزایشی بارش‌ها آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود دستگاه‌های خدمات‌رسان و عضو ستاد بحران آمادگی خود را برای مواقع ضروری و مدیریت شرایط بحرانی، افزایش داده و چنانچه تجهیزات موجود این دستگاه‌ها برای مقابله با هرگونه اتفاق احتمالی نیازمند بهسازی و بروز رسانی است، اقدامات لازم را انجام دهند تا شرایط برای ارائه خدمات شایسته به مردم شهرستان اشتهارد و کسانی که از این محور مواصلاتی استفاده می‌کنند بهتر و بیشتر مهیا شود.

وی با اشاره به حضور مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی البرز و مدیران بخش خصوصی این شهرک در جلسه ستاد بحران اشتهارد گفت: این مدیران استانی و شهرستانی عزم جدی دارند تا با بازسازی و مرمت کانال هدایت‌کننده و انتقال روان آب‌های سطحی که در غرب شهرک صنعتی اشتهارد احداث شده است آن‌هم با همکاری و همراهی کشاورزان تا مسیر رودخانه شور ادامه داده و مشکلی را که سال‌هاست کشاورزان این منطقه را با چالش‌های جدی روبرو کرده است، برای همیشه رفع کنند.

شیبک خاطرنشان کرد: هر بار که بارش‌های سنگین در اشتهارد شروع به باریدن می‌کند، حجم بسیار بالایی روان آب به سمت پایین‌دست شهرک صنعتی سرازیر می‌شود و به همین دلیل یکی از برنامه‌های ما نیز کنترل و ذخیره این میزان آبی است که در صورت امکان با احداث یک مخزن ذخیره، بخش بزرگی از این منبع آبی را می‌توان ذخیره‌سازی و در فصول کم آب سال به مصارف کشاورزی هم رسانده شود

گفتنی است در حال حاضر این طرح در دست مطالعه است و مذاکرات اولیه نیز با کشاورزان این منطقه صورت گرفته است و تا حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.

کد خبر 5380338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha