۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۵:۰۰

در هفته جاری صورت خواهد گرفت؛

گفتگوی مشاور امنیت ملی آمریکا با مقامات صهیونیستی در تل آویو

گفتگوی مشاور امنیت ملی آمریکا با مقامات صهیونیستی در تل آویو

مشاور امنیت ملی، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا این هفته با مقامات صهیونیستی در تل آویو دیدار و گفتگو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا این هفته از فلسطین اشغالی و کرانه باختری رود اردن بازدید خواهد کرد.

این خبر را «امیلی هورن»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد و در آن گفت: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا این هفته به اسرائیل و کرانه باختری رود اردن سفر خواهد کرد تا با مقامات ارشد درباره طیفی از موضوعات از جمله امنیت منطقه و ایران دیدار و گفتگو کند.

گفته شده سالیوان در فلسطین اشغالی با «نفتالی بنت» و مقامات ارشد تل آویو دیدار خواهد کرد تا بر تعهد واشنگتن به امنیت اسرائیل تاکید کند. همچنین براساس بیانیه منتشر شده، سالیوان در دیدارهای خود با مقامات تل آویو درباره طیف وسیعی از موضوعات استراتژیک در روابط دوجانبه آمریکا و اسرائیل از جمله آنچه تهدید ناشی از ایران عنوان شده، گفتگو خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که در ادامه این سفر «برت مک گورک»، معاون دستیار رئیس جمهور و «یایل لمپرت»، دستیار موقت وزیر امور خارجه در امور خاور نزدیک به سالیوان خواهند پیوست.

سالیوان همچنین قرار است با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله دیدار کند تا در مورد تلاش‌های جاری برای پیشبرد صلح و امنیت برای فلسطینی‌ها گفتگو کند.

کد خبر 5380530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha