۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی:

واکسن نزنید درگیر اُمیکرون می‌شویم

واکسن نزنید درگیر اُمیکرون می‌شویم

مشهد ـ معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: هرچند فوتی‌های ناشی از کرونا کاهش داشته اما خطر شیوع سویه جدید وجود دارد و واکسن نزنیم درگیر امیکرون می شویم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید جعفری‌نژاد اظهار کرد: در شرایط فعلی اهمیت تزریق به‌موقع واکسن کرونا بیش از پیش احساس می‌شود تا گرفتار ویروس اُمیکرون نشویم.

وی ادامه داد: در آخرین رنگ‌بندی کرونایی صورت گرفته برای نخستین بار تعداد شهرستان‌های قرمز و نارنجی کرونا در کشور به صفر رسیده و فقط ۵۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۹۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار گرفتند و از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی هم وضعیت ۳۲ شهرستان در آبی است و فقط شهرستان گناباد در وضعیت زرد قرار دارد.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی تصریح کرد: هرچند کاهش فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا و به صفر رسیدن شهرهای قرمز و نارنجی خبر خوبی است اما سویه جدید کرونا به نام اُمیکرون زنگ‌های خطر را به‌طور جدی به صدا درآورده و بی‌توجهی به تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند خطرآفرین باشد و روند کاهشی تلفات را معکوس کند و بار دیگر وضعیت قرمز را به نقشه کرونا بازگرداند.

وی با بیان این‌که بهترین راه در جهت حفظ سلامت جامعه، سرعت‌بخشی در امر واکسیناسیون کرونا بوده است، خاطرنشان کرد: از آنجا که تزریق دُز سوم برای آمادگی در برابر ویروس اومیکرون مورد تأکید است به طور همزمان کاهش فاصله زمانی با دُز دوم و سن افراد واکسینه شده را داشتیم و تمامی افراد بالای ۱۸ سالی که ۳ ماه از دریافت دُز دوم واکسنشان می‌گذرد می‌توانند جهت دریافت دُز سوم به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه نمایند.

جعفری‌نژاد تأکید کرد: از تمامی کسانی که واجد شرایط هستند می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر جهت دریافت دُز اول به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند و از کسانی هم که دُزهای دوم و سوم را به تأخیر انداخته‌اند نیز می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر جهت دریافت این دُز به این مراکز مراجعه کنند.

کد خبر 5380944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha