۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۷

محفل ادبی هنری «شب چله» در لامرد برگزار شد

محفل ادبی هنری «شب چله» در لامرد برگزار شد

لامرد - محفل ادبی هنری «شب چله» با حضور اهالی فرهنگ و ادب لامرد برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر در لامرد اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن شب یلدا، به همت انجمن ادبی روشنا و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد، محفل ادبی و هنری شب چله با برنامه‌های متنوع؛ شعرخوانی، حافظ خوانی، موسیقی، نقالی و شاهنامه خوانی با حضور شاعران، فرهیختگان و علاقمندان در سالن شهید انصاری لامرد برگزار گردید.

محمد هنرپیشه گفت: این آئین که با استقبال خوب مردم ادب دوست لامرد روبرو شده بود، شاعران و بومی سرایان مختلفی نظیر محمد نعیمی، اکبر کریمی زنگنه، حسن علیزاده، محمد نعیمی، عبدالله فضلی، حنظله ربانی، علی بهادر، سید ابوالقاسم هاشمی، سید روح الله باقری، رحمان بشردوست میهمان برنامه ازشهرستان فیروزآباد و خانمها مایا مجرد و شهره آراسته به قرائت سروده خود پیرامون این آئین بزرگ ایرانیان پرداختند.

محفل ادبی هنری «شب چله» در لامرد برگزار شد

وی افزود: اجرای نقالی و شاهنامه خوانی توسط عبدالرحمن و پدرام شریفی از بی رم لارستان همراه با نی نوازی استاد حبیب علی زاده تنور این مراسم را در همان ابتدا گرم کرد.

وی گفت: حافظ خوانی ناصر حسین پور، مائده منصوری و امیر حسین برزکار ازجمله برنامه‌های این مراسم است.

هنرپیشه گفت: در ادامه این مراسم برای آشنایی حضار با قصه‌های ماندگار قدیمی که به صورت شفاهی نقل به نقل شده است، محمد رستمی از فعالین انجمن ادبی روشنا، قطعه استند آپ کمدی «گپ شو» به گویش لامردی را اجرا کرد که مورد تشویق حاضرین در این محفل ادبی قرار گرفت.

کد خبر 5381090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • صفری IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      1 0
      عالی بود برنامه گپ شو فرهنگ بومی را زنده کردن خیلی معرفت میخا واقعا دست دست اندرکاران برنامه درد نکنه