۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۴۱

معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور:

کنترل مرزها برای جلوگیری از سویه جدید کرونا تشدید شود

کنترل مرزها برای جلوگیری از سویه جدید کرونا تشدید شود

ارومیه - معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با توجه به حجم زیاد ورود و خروج از مرزهای استان با هدف پیشگیری از سویه جدید کرونا کنترل مرزها تشدید شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار رسول رحیمی بعد از ظهر سه شنبه در دیدار با فرماندار و مسئولان شهرستان خوی بر لزوم رعایت الزامات پدافند غیر عامل و زیستی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای مرزی و بخصوص شهرستان خوی تاکید کرد.

وی ادامه داد: با توجه به حجم زیاد ورود و خروج مسافران خارجی از مرز رازی و شیوع سویه جدید ویروس کرونا باید دستورالعمل‌های پدافند غیر عامل پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون به صورت دقیق اجرایی شود تا از موج بعدی کرونا پیشگیری شود.

سردار رحیمی افزود: سویه جدید این بیماری بسیار خطرناک است و نبایدساده انگاری شود به همین خاطر آگاه سازی مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار ضروری است.

رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا همچنین تاکید کرد: مرز رازی خوی به خاطر تردد مسافران خارجی می‌تواند دروازه ورود سویه جدید از کشورهای اروپایی به داخل کشور شود بنابراین ضمن کنترل شدید بهداشتی از همه ظرفیت‌ها و تربیون ها باید برای آگاه سازی مردم استفاده کرد و از همه ظرفیت‌های دستگاه‌های دولتی و نهادها و ادارات برای پیشگیری از ابتلای مردم بهره برد.

فرماندار خوی نیز در این نشست با بیان اینکه بیش از ۸۶ درصد از مردم بالای ۱۲ سال این شهرستان دز اول و ۷۴ درصد دوز دوم را دریافت کرده اند از زحمات شورای هماهنگی و کادر درمان و واکسیناسیون و تمام ادارات و نهادها که در امر پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا و واکسیناسیون مردم بودند تشکر و قدردانی کرد.

حسین عباسی با اشاره به عبور و مرورهای قانونی مرزی و تردد اتباع خارجی غیر قانونی در مرز رازی گفت: برای پیشگیری از سویه جدید بیماری کرونا باید همه دست به دست هم بدهیم و کنترل‌های بهداشتی د رمرز رازی را افزایش دهیم و همچنین مردم را از خطرات این بیماری آگاه سازیم.

رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا در نشستی با فرماندار و مسئولان شهرستان خوی و بازدید از پایانه مرزی رازی به بررسی اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی و پیشگیری از شیوع سویه جدید ویروس کرونا در شهرهای مرزی و بخصوص در شهرستان خوی پرداخت.

کد خبر 5381151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha