۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۵۴

کارن دانفرید:

مذاکرات امنیتی با روسیه ژانویه سال آتی برگزار می‌شود

مذاکرات امنیتی با روسیه ژانویه سال آتی برگزار می‌شود

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا امروز از آغاز مذاکرات امنیتی با روسیه در ژانویه سال آینده خبر داد؛ اما ادعا کرد که برخی از پیشنهادات مسکو در این خصوص غیرقابل قبول هستند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کارن دانفرید» (Karen Donfried) معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد که مذاکرات امنیتی با روسیه در سال آینده میلادی برگزار خواهد شد.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا با ادعای تلاش کشورش در مسیر برگزاری این نشست در این خصوص گفت که مذاکرات مذکور در ماه ژانویه سال آتی میلادی برگزار می شود.

«کارن دانفرید» در این باره ادامه داد: آمریکا آماده کار بر برخی از موضوعاتی است که روسیه در پیشنهادات امنیتی خود ارائه کرده است؛ اما مواردی نیز وجود دارد که غیرقابل قبول هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: واشنگتن در حال بحث و بررسی پیرامون امکان انجام برخی تغییرات در استقرار نیروی نظامی در اروپا با ناتو است؛ اما اکنون آمادگی اعلام چیزی در این باره را ندارد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پنجشنبه گذشته در سخنانی اعلام کرد که مسکو منتظر پاسخ آمریکا به پیشنهاد ارائه شده کشورش در خصوص تضامین امنیتی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این باره اعلام کرد که علیرغم اختلافات میان دو کشور، پیشنهادات مسکو پیشتر به طرف آمریکایی داده شده است.

وی در این باره اضافه کرد: در دیدار سرگئی ریابکوف وزیر خارجه روسیه با «کارن دانفرید» (Karen Donfried) معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا در مسکو، پیشنهاد روسیه در این خصوص به واشنگتن ارائه شد و اکنون منتظر پاسخ آنها هستیم.

کد خبر 5381155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha