۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۵۳

استاندار خراسان جنوبی:

مشکل اعتباری خط ریلی فردوس در تهران پیگیری می شود

مشکل اعتباری خط ریلی فردوس در تهران پیگیری می شود

فردوس- استاندار خراسان جنوبی در این سفر یکروزه از برخی پروژه های نیمه تمام و واحدهای تولیدی مشکل دار شهرستان فردوس بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت در بازدید از قنات جهانی بلده بر استفاده بهینه از ظرفیت مهم گردشگری این پدیده طبیعی تاکید کرد. لایروبی قنات بلده، پایش منطقه ای قنات بلده توسط آب منطقه ای از مهمترین خواسته هایی بود که در این بازدید مطرح شد. همچنین استاندار در بازدید از استخر یک میلیون متر مکعبی و شنیدن مشکلات اعتباری ادامه عملیات احداث این پروژه از اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار علاوه بر یک میلیارد تومان قبلی قول مساعد داد.

قناعت در ادامه از پژوهشکده انار فردوس که از سال ۸۵ شروع و بعلت تعلل در جذب اعتبار ساختمان آن در حال تخریب است بازدید کرد.

در این بازدید استاندار خراسان جنوبی پس از شنیدن مشکلات این پروژه مهم تحقیقاتی گفت: بزودی جلسه ای ویژه در مرکز استان جهت رفع مشکلات آن برگزار خواهد شد.

بازدید از کارخانه آرد فردوس و تاکید بر حل مشکل کمبود اعتباری این طرح که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد از دیگر برنامه های سفر استاندار به فردوس بود.

استاندار خراسان جنوبی همچنین از پروژه خط ریلی آنتنی فردوس بازدید کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این بازدید گفت: این پروژه بدلیل نبود اعتبار تعطیل شده و تا کنون ۵۰ میلیارد تومان پیمانکار صورت وضعیت تایید شده دارد.

وحید داعی تاکید کرد: تا کنون فقط ۴ و نیم میلیارد تومان پرداخت شده و حتی کارگران این پروژه شش ماه هست حقوقی دریافت نکرده اند.

وی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۰ اعتبار این پروژه ۵ میلیارد تومان بود که تخصیص آن صفر بود.

استاندار خراسان جنوبی نیز قول داد بزودی جلسه ای در تهران با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان ذیربط استانی و کشوری جهت حل مشکلات اعتباری آن تشکیل شود.

قناعت همچنین در بازدید از زائر سرای امامزادگان و مسجد جامع قدیم قول مساعد داد جهت ادامه کار پروژه بهسازی شبستان ۱۰۰ ستونی آخوند ملا علی اکبر مبلغ ۲ میلیارد تومان اختصاص یابد و اعتبارات ملی این پروژه نیز با پیگیری تقویت شود.

کد خبر 5381166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha