۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۱۴

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

نظارت دقیق بر بازار موجب تعادل قیمت‌ها می‌شود/ مجازات اصناف متخلف

نظارت دقیق بر بازار موجب تعادل قیمت‌ها می‌شود/ مجازات اصناف متخلف

بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه نظارت دقیق و پیوسته موجب تعادل و ثبات بازار خواهد شد، گفت: اصناف متخلف به صورت قانونی مجازات خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا براتی زاده صبح سه شنبه در حاشیه بازدید از بازار بجنورد که در قالب گشت تنظیم بازار انجام شد، اظهار کرد: سازوکار نظارتی و مراقبتی ستاد تنظیم بازار و نقش‌ها و کارکردهای هر یک از دستگاه‌های عضو این ستاد ایجاب می‌کند که کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم با قیمت مناسب در دسترس آنان قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: چنانچه نظارت‌ها دقیق و پیوسته باشد و اقدامات قانونی نیز در موارد مقتضی انجام شود به نظر می‌رسد تعادل و ثبات لازم در بازار حکم فرما خواهد بود.

وی با اشاره به برخی ایرادات و نواقص موجود در حوزه تنظیم بازار و فرایند قیمت گذاری واقعی کالاها، از جمله عدم درج قیمت و اتیکت از سوی تعدادی از اصناف، از عزم جدی دستگاه قضائی در پیگیری مطالبات عمومی در این حوزه تا حصول نتیجه مطلوب خبر داد.

براتی زاده خاطرنشان کرد: اقدامات نظارتی همچنان به قوت خود باقی است و برای افراد متخلف و خاطی مجازات‌های قانونی پیش بینی شده و انتظار می‌رود شهروندان نیز با حساسیت مضاعف تخلفات حوزه بازار را به دستگاه‌های متولی گزارش کنند تا در موارد مقتضی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اقدام عملی بازدارنده صورت پذیرد.

کد خبر 5381220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha