۱ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۴۶

با ارایه چهار گروه منتخب؛

دومین جلسه ارائه طرح‌های رویداد پیوند فرهنگی برگزار شد

دومین جلسه ارائه طرح‌های رویداد پیوند فرهنگی برگزار شد

دومین جلسه ارائه طرح‌های رویداد پیوند فرهنگی با حضور فعالان فرهنگی در زمینه‌های بازی، اسباب‌بازی، عروسک و نوشت‌افزار در مجموعه بنیاد احسان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از برگزاری سه نشست ارائه نهایی طرح‌های رویدادهای فرنو با موضوعات «شخصیت‌پردازی»، «بازی، اسباب بازی و عروسک» و «نوشت افزار» در سال ۱۴۰۰، دومین جلسه ارائه تخصصیِ طرح‌های منتخب روز ۲۴ آذر در مجموعه بنیاد احسان وابسته به بنیاد برکت برگزار شد.

در این‌جلسه حسینی معاون روابط عمومی بنیاد احسان و قادری قائم‌مقام معاونت امور اجتماعی بنیاد احسان، طرح‌های ارائه شده را مورد بحث و تبادل‌نظر قراردادند که در ادامه، متناسب با هر موضوع ارائه شده، سازوکارهای همکاری بنیاد احسان جهت توسعه طرح‌ها مشخص خواهد شد.

در برنامه مورد اشاره، چهارفعال فرهنگی حضور داشتند که سه‌گروه به صورت حضوری و یک گروه به صورت آنلاین، طرح‌های خود را ارائه کردند. فعالان فرهنگی ارائه دهنده در جلسه ارائه تخصصی عبارتند از:

- تیم بازی مازی: این تیم چهار پک مختلف بازی و سرگرمی برای کودکان صفر تا سه ماهه، سه تا شش ماهه، شش تا نُه ماه و نُه تا دوازده ماه طراحی کرده که انجام این بازی‌ها باعث رشد و پویایی ذهن کودکان در این مقطع زمانی خواهد شد.

-تیم هدهدک: این تیم یک بازی رومیزی و پازلی به نام یلدا را ارائه کرد که برای کودکان ۴ تا ۹سال قابل استفاده است. این پازل‌ها از جنس فوم ساخته شده و کودک نسبت به الگو، پازل سه بعدی شب یلدا را می‌چیند.

- تیم خانه و خانواده: این تیم ارائه خود را به صورت مجازی انجام داد. یادگیری مفاهیم ارزشمند از راه قصه و بازی، باز بودن دست کودکان در رنگ آمیزی و نقش دادن به عروسک‌ها، قابلیت تکمیل مجموعه‌ها در طول زمان و امکان بومی سازی آن، برخی از ویژگی‌های این طرح است.

- تیم پوکولیا: خانواده پوکولیا پنج عدد عروسک انگشتی هستند که شخصیت‌های کتاب‌های داستانی این مجموعه را شکل می‌دهند. در کنار این عروسک‌ها، کتاب‌هایی با رویکرد داستانی و با موضوع رفع بدغذایی کودک، چالش‌های فرزند پروری، اصلاح روابط والدین و فرزند، تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس، نقش آفرینی کودک و ابراز احساسات و... قرار داده شده که به شیوه آموزش از طریق بازی و قصه کودکان سه تا هفت سال را درگیر خود می‌کند.

نکته حائز اهمیت در ارائه این گروه‌، توجه به ظرفیت بازی و اسباب‌بازی به عنوان بستری برای تقویت بنیان خانواده و ایجاد روابط صمیمی میان اعضای خانواده است که این امر امکان همبستگی و همراه‌سازی مخاطبان با فعالیت‌های فوق را تسریع می‌کند.

در پایان این جلسه مسوولان بنیاد احسان نکاتی را درخصوص تکمیل و شیوه همکاری بنیاد برای هریک از طرح‌های فعالان فرهنگی بیان کردند.

کد خبر 5381588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha