۲ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۱۲

معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی:

نظام تربیتی مبتنی بر اندیشه های رهبری در ارتش حاکم است

نظام تربیتی مبتنی بر اندیشه های رهبری در ارتش حاکم است

نوشهر- معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی گفت: امروز در ارتش جمهوری اسلامی برنامه تربیتی و آموزش مبتنی بر اندیشه های مقام معظم رهبری تدوین و حاکم است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرسرتیپ علیرضا شیخ پیش ازظهر پنجشنبه در سومین همایش ملی الگوی مطلوب فرماندهی در ارتش، نداشتن الگوی مشخص در زمینه فرماندهی و مطلوبیت‌ها تا قبل از سال ۹۳ از جمله دغدغه‌ها به شمار می‌رفت، افزود: امروز در ارتش جمهوری اسلامی برنامه تربیتی مبتنی بر اندیشه‌های مقام معظم رهبری حاکم است.

وی افزود: فقدان نظام تربیتی مدون و مصوب که فرایند تربیت را هدفمند از نقطه شروع تا پایان و در مسیر خدمت، هدایت، سنجش و پایش کند مسئله اساسی بود.

وی با اظهار اینکه تربیت فرایندی از اثرگذاری و اثرپذیری میان مربی و متربی است، گفت: تهیه الگوی فرماندهی مطلوب از منظر مقام معظم رهبری، احصای شاخص‌های مطلوبیت، تنظیم منشور تربیتی افسر، تدوین برنامه‌های تربیتی منطبق با ریشه برنامه تفصیلی از برنامه‌ها و اقدامات بوده است.

امیر شیخ با بیان اینکه مدل مطلوب سرباز، درجه دار و افسر در تراز بیانیه گام دوم انقلاب طراحی و تدوین شده است، برنامه سین یگان‌ها منطبق با برنامه‌های تربیتی را از جمله طرح‌ها ذکر کرد و گفت: هدفمند کردن کار تربیت و مشخص کردن حوزه‌های مسئولیتی برای اولین بار اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: باید با این اقدام راهبردی ریل حرکتی نظام آموزشی آجا از آموزش محوری به تربیت محوری سوق یابد.

کد خبر 5382349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha