۴ دی ۱۴۰۰، ۹:۲۲

نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد؛

هفته سرد استان سمنان با احتمال یخ زدگی/ دما کاهش می‌یابد

هفته سرد استان سمنان با احتمال یخ زدگی/ دما کاهش می‌یابد

سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد هفته بسیار سردی مهمان مردم استان سمنان خواهد شد، هفته‌ای که دمای هوا تا پنج درجه دیگر هم کاهش یافته و هشدار برودت و یخ زدگی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش بینی‌ها شرایط جوی نشان می‌دهد، استان سمنان در هفته پیش رو با پدیده‌های بارش پراکنده باران و برف، مه آلودگی، کاهش دید افقی، وزش باد نسبتاً شدید و کاهش نسبی دمای هوا بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد روبرو است.

نخستین شنبه زمستان ۱۴۰۰ برای استان سمنان نوید روزهای پر بارش را خواهد داد اما برودت هوا در بسیاری نقاط استان هشدار سرمازدگی و یخ زدگی معابر و راه‌ها را نیز صادر کرده است که باید مراقبت‌های ویژه در این خصوص را نیز لحاظ کرد.

استقرار سامانه کم فشار در شرق استان سمنان

دمای هوای سمنان همزمان با صبح شنبه پنج درجه بالای صفر است و بیشینه و کمینه دمای هوا ۱۲ و یک درجه بالای صفر اما از فردا برودت هوا سبب می‌شود تا بیشینه و کمینه برای روز یکشنبه و دوشنبه به ترتیب به ۱۰ درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر و ۹ درجه بالای صفر و دو درجه زیر صفر کاهش یابد. برای روز سه شنبه و چهارشنبه با ورود سامانه کم فشار به سمنان بیشینه و کمینه دمای هوا به هشت درجه بالای صفر و سه درجه زیر صفر کاهش خواهد یافت.

دماسنج‌ها در شاهرود روی عدد یک یخ زده و بالا نمی‌آیند سردترین روزهای شاهرود در سال جاری با سرمایی خشک روبرو است چرا که بارشی در کار نیست و بیشینه و کمینه دمای هوا شش درجه بالای صفر و دو درجه زیر صفر گزارش شده است. برای روز سه شنبه و چهارشنبه در این شهرستان افزایش ابر و بارش باران و برف پیش بینی شده است لذا هشدار یخ زدگی در دیار شاهوار نیز به صدا درآمده است.

دامغانی‌ها هم صبح سرد شنبه را با دو درجه بالای صفر آغاز کرده و مانند شاهرود تا روز سه شنبه سرمای خشک را تحمل می‌کنند اما از روز سه شنبه و چهارشنبه با افزایش ابر شاهد بارش‌ها خواهند بود و سرمای هوا تا جایی می‌رسد که بیشینه و کمینه دمای هوا دیار صد دروازه در اوج استقرار سامانه کم فشار بارشی یعنی چهارشنبه به هشت درجه بالای صفر و سه درجه زیر صفر کاهش یابد.

روزهای سرد شهمیرزاد و مهدی‌شهر

شرایطی که مشابه آن در شهمیرزاد و مهدی‌شهر نیز دیده می‌شود سرمایی که قرار است از نیمه هفته جاری تشدید شود و هشدار یخ زدگی در تمام معابر شهری و روستایی که می‌بایست مراقب آن بود برای امروز شهمیرزاد بیشینه و کمینه دمای هوا هفت درجه بالای صفر و سه درجه زیر صفر گزارش شده است.

در میامی شرایط مشابه است امروز برودت هوا به ۹ درجه بالای صفر و دو درجه زیر صفر رسیده و بارشی در کار نخواهد بود اما از روز سه شنبه با ورود سامانه کم فشار شاهد ابرناکی هوا خواهیم بود و در رضوان نیز در میانه هفته جاری بارش برف را شاهد خواهیم بود.

گرمسار گرم‌ترین نقطه استان سمنان بیشینه و کمینه‌ای ۱۱ و دو درجه بالای صفر دارد و در اواسط هفته با استقرار سامانه بارشی هم چندان تأثیری نخواهد پذیرفت در نتیجه هوا بالای صفر باقی می‌ماند. احتمال بارشی در ایوان کی، آرادان و گرمسار برای روز چهارشنبه هفته جاری وجود دارد.

در نهایت باید گفت سرمای خشک این روزهای استان سمنان در اواسط هفته با استقرار سامانه بارشی همراه خواهد شد و هشدار یخ زدگی در سراسر استان سمنان به صدا در آمده است.

کد خبر 5383325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha