۴ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۰۳

رئیس شورای اسلامی شهر هشتبندی:

سرمایه گذاران احداث صنایع تبدیلی معطل احداث ناحیه صنعتی هستند

سرمایه گذاران احداث صنایع تبدیلی معطل احداث ناحیه صنعتی هستند

بندرعباس - رئیس شورای اسلامی شهر هشتبندی گفت: از استاندار هرمزگان تقاضا داریم دستورات لازم را برای تسریع در احداث ناحیه صنعتی توکهور و هشتبندی که مطالبه مهم و چندساله مردمی است را صادر کند.

حجت الاسلام محمد پورمحمدی در گفتگو با خبرنگار مهر در این رابطه، عنوان کرد: با توجه به وجود بیش از ۱۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی در متطقه توکهور و هشتبندی احداث ناحیه صنعتی برای استقرار صنایع تبدیلی مرتبط با این بخش بسیار ضروری و حیاتی است.

وی افزود: به علت خلا وجود صنایع تبدیلی و فرآوری مرتبط با بخش کشاورزی در هشتبندی افت قیمت محصولات کشاورزی به دلیل اشباع بازار و نبود صادرات مناسب همواره دامنگیر کشاورزان است.

رئیس شورای اسلامی شهر هشتبندی تصریح کرد: در صورت وجود صنایع تبدیلی و فرآوری مرتبط با بخش کشاورزی بخشی از محصولات تولیدی کشاورزان به ویژه گوجه فرنگی به سمت صنایع تبدیلی ارسال می شود که این امر نقش بسزایی در حفظ قیمت محصولات کشاورزی خواهد داشت.

پورمحمدی، خاطر نشان کرد: وجود صنایع تبدیلی و فرآوری علاوه بر ایجاد آرامش نسبی در بازار محصولات صیفی زمینه ساز ایجاد ارزش افزوده و درآمد پایدار برای کشاورزان نیز خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اهمیت احداث صنایع تبدیلی و فرآوری مرتبط با بخش کشاورزی در رونق این بخش شوراهای اسلامی منطقه در ادوار مختلف این مهم را از استانداران و فرمانداران وقت مطالبه داشتند و در سفرهای مرحوم دکتر جادری و دکتر همتی استانداران سابق هرمزگان به منطقه توکهور و هشتبندی به دلیل درخواست های مردم احداث ناحیه صنعتی از مصوبات مهم سفر آنها بود.

رئیس شورای اسلامی شهر هشت بندی خاطرنشان کرد: پس از پیگیری های مکرر شوراهای اسلامی منطقه به ویژه شورای اسلامی بخش توکهور و هشتبندی در دوره پنجم فعالیت، از طریق شرکت شهرک های کشاورزی استان، فرمانداری و استانداری بالاخره این مطالبه مهم مردمی در بهمن سال ۱۳۹۹ با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کلنگ زنی شد.

پورمحمدی گفت: با وجود گذشت قریب به یک سال از کلنگ زنی ناحیه صنعتی توکهور و هشتبندی متاسفانه خبری از آغاز عملیات اجرایی این طرح مهم که می تواند باعث تحول و رونق کشاورزی در منطقه هشتبندی و ایجاد اشتعال با استقرار صنایع تبدیلی و فرآوری مرتبط با بخش کشاورزی شود نیست که این امر باعث ایجاد نارضایتی های مردمی به دلیل به نتیجه نرسیدن کلنگ احداث طرح شده است.

وی افزود: افراد سرمایه گذار بسیاری متقاضی احداث صنایع تبدیلی و فرآوری مرتبط با بخش کشاورزی در هشتبندی هستند که نبود ناحیه صنعتی مانع جدی احداث این صنایع از سوی سرمایه گذاران است.

رئیس شورای اسلامی شهر هشتبندی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش مهم و اساسی ناحیه صنعتی در تحول کشاورزی منطقه هشتبندی و ایجاد اشتعال پایدار برای جوانان از استاندار هرمزگان تقاضا داریم دستورات لازم را برای تسریع در احداث این ناحیه که زمینه ساز استقرار صنایع مرتبط با بخش کشاورزی در هشتبندی می شود صادر کند.

کد خبر 5383559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha