۵ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۲۱

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

ضرورت گسترش روابط اقتصادی بلاروس و آذربایجان شرقی

ضرورت گسترش روابط اقتصادی بلاروس و آذربایجان شرقی

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت گسترش روابط اقتصادی بلاروس و آذربایجان شرقی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دمیتری کالتسوف سفیر جمهوری بلاروس در ایران امروز با استاندار آذربایجان شرقی دیدار کرد.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: هیچ مانعی برای گسترش همکاریها دوجانبه آذربایجان شرقی با استان‌های کشور بلاروس وجود ندارد.

عابدین خرم با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان آذربایجان شرقی در حوزه‌های مختلف افزود: استان آذربایجان شرقی پیشینه قوی در روابط با کشور جمهوری بلاروس دارد و این امر می‌تواند توسعه همکاریهای دوجانبه را بهبود بخشد.

وی ابراز امیدواری کرد سفر سفیر بلاروس به آذربایجان شرقی و بازدید از توان صنعتی و تولیدی این استان و دیدار با فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی بتواند روابط دوجانبه را تسهیل کند.

استاندار آذربایجان شرقی با دعوت از استاندار موگیلف جمهوری بلاروس برای بازدید از شهر تبریز از سفیر این کشور در ایران خواست با فراهم کردن زمینه تبادل هیئت‌های تجاری و اقتصادی دو طرف گام اساسی برای بهبود روابط دو طرف بردارد.

سفیر بلاروس در تهران هم در این دیدار ارتباط استان‌های دو کشور را در توسعه روابط دوجانبه مهم دانست و گفت: برای توسعه روابط نیاز به تلاش‌های بیشتر برای استفاده از ظرفیت‌های مشترک داریم.

دمیتری کالتسوف با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، گفت: در نظر داریم سال ۲۰۲۳ را به مناسبت سی‌امین سالگرد آغاز روابط ایران و بلاروس، سال دوستی بین دو کشور برگزار کنیم و برنامه‌های ویژه‌ای هم برای استان‌های آذربایجان شرقی و ماگیلیوف خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه دو کشور ظرفیت‌های زیادی برای توسعه روابط اقتصادی دارند، افزود: توانمندی‌های اقتصادی آذربایجان شرقی و شرکت‌های بلاروس، مکمل یکدیگر است و ما آماده‌ایم در تأمین نیازمندی‌های صنعتی این استان به ویژه در حوزه تجهیزات شهرسازی و راه‌سازی همکاری کنیم.

کالتسوف همچنین با اشاره به همکاری مشترک ایران و بلاروس در تولید خودروهای سنگین در تبریز، گفت: تولیدات این شرکت یکی از زمینه‌های همکاری است و ما علاقه‌مندیم در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی آذربایجان شرقی همکاری داشته باشیم.

سفیر بلاروس همچنین ظرفیت ترانزیتی آذربایجان شرقی را برای توسعه تجارت در سطح منطقه مؤثر دانست و گفت: در حال حاضر موافقت‌نامه موقت بلاروس با کشورهای حوزه اوراسیا فعال شده و این موضوع می‌تواند به توسعه روابط بازرگانی با ایران کمک کند.

کد خبر 5384580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha