۶ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۲۷

رئیس سازمان مدیریت مازندران مطرح کرد؛

سهم ۴ درصدی مازندران در تولید ناخالص داخلی

سهم ۴ درصدی مازندران در تولید ناخالص داخلی

ساری- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران سهم در استان را در تولید ناخالص داخلی در بودجه چهار درصد ذکر کرد و گفت: سه هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان از بودجه ابلاغ شد.

مفید غلامی راد در دومین نشست با مجمع نمایندگان مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح روند شاخص‌های کلان اقتصادی کشور طی سال‌های اخیر و تبیین مبانی و مفروضات تنظیم لایحه اظهار داشت: تاکنون جمع اعتبارات استانی ابلاغ شده استان سه هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان است که ۲۵۹ میلیارد تومان تخصیص نقدی و تخصیص اسنادی در بندهای مختلف در مجموع هزار و ۳۳۷ میلیارد تومان با ۴۰۶۵ صدم است.

وی افزود: طرح‌های استانی ویژه با ۷۱ درصد تخصیص، اعتبارات ردیف‌ها اعم از متوازن استانی، مدیریت بحران و سایر حوزه‌ها با ۲۷ درصد تخصیص است.

وی با اظهار اینکه در زمینه اعتبارات شهرستان‌ها، نحوه توزیع و تخصیص آن نیز بحث وبررسی شد، گفت: در لایحه بودجه وضعیت رشد اقتصادی از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۹۹ مطرح شد و از سال ۴۱ تا ۱۳۵۷ به صورت میانگین رشد ۱۰.۵ درصدی داشتیم و از ۵۷ تا ۶۷ رشد ۴.۸ درصدی را تجربه کردیم و از بعد از جنگ میزان رشد به طور میانگین رشد هفت درصدی را تا ۷۵ داشتیم و در سال‌های بعدی از سه تا ۱.۷ درصد تا پایان سال ۹۹ رشد اقتصادی داشتیم.

غلامی راد متوسط رشد اقتصادی بین سال‌های ۴۱ تا ۹۹ را رقم ۳.۸ درصد ذکر کرد و گفت: در حوزه تولید ناخالص داخلی سرانه هر ایرانی از ۸۶ میلیون ریال در سال ۹۰ به ۷۷ میلیون ریال در سال ۹۹ در نوسان بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران ادامه داد: طی چهار سال اخیر متوسط رشد و تشکیل سرمایه منفی بود و با روند کنونی نمی‌توان استهلاک سرمایه را جبران کرد و از نظر برش استانی تولید ناخالص داخلی، سهم مازندران با چهار درصد در کنار استان‌هایی نظیر آذربایجان قرار دارد.

وی گفت: از نظر تورم از سال ۵۳ تا ۹۹ با نوساناتی روبرو بودیم و میزان تورم از ۱۰ درصد در سال ۵۳ به ۴۹.۳ درصد در سال ۷۳ رسید و از سال ۹۶ تاکنون روند تورمی رشد شتابانی دارد و به ۴۷ درصد رسیده است.

کد خبر 5385324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha