۶ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۴۳

نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

دشمن به دنبال ناامیدی مردم است/ دولت نیازمند فرصت

دشمن به دنبال ناامیدی مردم است/ دولت نیازمند فرصت

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان این که دشمنان قصد دارند با ناامیدی، مردم را از صحنه‌های مختلف انقلاب دور کنند، گفت: ولایتمداری و بصیرت مردم ایران مثال زدنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران همزمان با ظهر دوشنبه و به میزبانی دفتر خود در سمنان درباره نصرت الهی و مقابله با فتنه دشمنان، بیان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند هر کس ما را یاری کند به او یاری خواهیم رساند و این قول حتمی خداوند و نصرت الهی است که شرط آن خواستن جامعه مسلمانان، محسوب می‌شود همانطور که در فتنه ۸۸ نصرت الهی به کمک مردم ایران اسلامی آمد.

وی افزود: فتنه ۸۸ قرار بود به عنوان انقلاب رنگی یا مخملی که در سال‌های قبل در برخی کشورهای دنیا مانند گرجستان، قرقیزستان و اوکراین اجرا و موفق شده بود در ایران نیز به بهانه انتخابات علی رغم حضور ۴۰ میلیون نفر پای صندوق‌ها انجام شود و دشمنان همچنین از قبل مقدمات را چیده بودند.

فتنه از قتل بدتر است

امام جمعه سمنان با بیان اینکه برخی هنوز هم اعتقاد دارند که عامه مردم اشتباه می‌کنند و آنها هنوز هم درست می‌گویند مانند کسی که خود را به خواب زده باشد، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید که فتنه از قتل هم بدتر است چراکه فضا را آلوده و غبار آلود می‌کند تا مردم راه را گم و نتوانند حق را از باطل تشخیص دهند.

مطیعی ادامه داد: دشمن در فتنه ۸۸ دست داشت تا از روز عاشورا برای توهین به اعتقادات مردم استفاده کنند اما مردم با بصیرت و ولایتمداری شأن، مانند آنچه در ۱۹ دیماه ۵۷ رخ داد و به نوعی یک آغاز برای انقلاب بود، در میدان آمدند و صف خود را از دشمنان جدا ساختند.

وی افزود: دشمن از اجرای نقشه خود در فتنه ۸۸ کاملاً مطمئن بود تا جایی که اوباما و مرکل و دیگر سران غربی خودشان به عرصه پای گذاشتند این نشان می‌دهد که تا چه میزان درباره برچیده شدن نظام اسلامی مطمئن بودند اما نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در این معادله را به اشتباه فهمیدند ما اعتقاد داریم که معظم‌له در آن صحنه، دشوار کار بزرگی را انجام و کشتی متلاطمی را به ساحل رساندند که کار شگرف و بسیار بزرگی بود البته این نقش مهم مغفول مانده و رسانه‌ها و همچنین کارشناسان و دانشگاه‌ها باید بیشتر به این نقش بپردازند.

‌ولایتمداری ویژگی مردم

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به ابعاد فتنه انگیزی دشمنان در کشور توضیح داد: موضوع دوم در فتنه ۸۸ انسجام مردم و ولایت‌پذیری آنها بود زمانی که رسانه‌ها در ۹ دی با مردم مصاحبه می‌کردند آنانی که عمدتاً حتی ظاهری مذهبی هم نداشتند اعلام می‌کردند که به خاطر رهبری، مسئولیت پذیری و ولایت مداری به میدان آمدند در واقع ۹ دی نماد غیرت دینی مردم همچنین حمایت از عاشورا بود چرا که فتنه‌گران به عزاداران حسینی حمله کردند و در آن روز به پایکوبی پرداختند و مردم وقتی فضا از غبار کم‌کم پاک شد متوجه حقیقت شده و مسیر شأن را عوض کردند.

مطیعی با بیان اینکه نکته سوم پیوند بین امام جامعه و مردم است که در ۹ دی به رخ جهانیان کشیده شد، ابراز داشت: دشمنان می‌خواهند که مردم را از صحنه خارج کنند لذا مسائل معیشتی را بزرگ می‌کنند و سعی دارند که بی اعتمادی را در بین مردم ترویج دهند.

وی افزود: یکی از شیوه‌هایی که دشمن برای نیل به این هدف استفاده می‌کند تحریف است که در برابر آن رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها و بارها به جهاد تبیینی جنگ روایت‌ها اشاره دارند. جهادی که البته بخش عمده آن بر دوش رسانه‌ها است همان کاری که حضرت زینب (س) و حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی آن محسوب می‌شود.

۹ دی فراموش نشود

امام جمعه سمنان گفت: ۹ دی به مثابه نماد بصیرت نباید به فراموشی سپرده شود و دلیل اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی هر سال و هر بار در سخنان خود اشاره‌ای به این رویداد می‌کنند نیز همین امر محسوب می‌شود.

مطیعی با بیان اینکه باید دانست که کار دشمنان ناامید کردن مردم و ایجاد شکاف است، افزود: دشمن می‌داند که جبهه مقاومت که شهید سلیمانی شجره طیبه آن‌را در منطقه غرس کرده، امروز درختی تنومند شده و در تمام منطقه نفوذ پیدا کرده است تا جایی که حتی مردم عراق و دیگر کشورها مانند لبنان یمن سوریه و… دیگر آمریکا و ایادی آنها را نمی‌خواهند.

وی گفت: دشمن می‌داند که اگر نظام اسلامی به روند پیروزی‌های خود ادامه دهد دیگر جایی در منطقه نخواهد داشت پس به دنبال فتنه انگیزی است تا جایی که هر روز یک فتنه جدید را آغاز می‌کند یک روز ماجرای اصفهان روز دیگر معلمان و بعد کسی که به اهل بیت توهین می‌کند و این مسائل نشان می‌دهد که دشمنان به دنبال اختلاف افکنی هستند.

امام جمعه سمنان بیان داشت: امروز شاهد هستیم که دولت مردمی و انقلابی بر سر کار آمده است اما گویا برخی تمام کم کاری‌های سال‌های گذشته را یکباره مطالبه می‌کنند بدون اینکه به دولت مهلت بدهند. در حالی که با هوشیاری می‌بایست زمان به دولت بدهیم چرا که این دولت آمده تا کار کند اگر دولتی بر سر کار بود که قصد انجام کار نداشت همه باید مطالبه می‌کردیم اما حالا که دولت مردمی بر سر کار آمده به نظر می‌رسد نیاز است کمی مهلت به دولت بدهیم تا کارها را انجام دهد.

کد خبر 5385340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha