۶ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۰۷

چاووش‌ اوغلو:

نخستین نشست نمایندگان ویژه ارمنستان و ترکیه در مسکو برگزار می‌شود

نخستین نشست نمایندگان ویژه ارمنستان و ترکیه در مسکو برگزار می‌شود

وزیر امور خارجه ترکیه امروز در کنفرانس خبری ارزیابی سیاست خارجی ۲۰۲۱ از برگزاری نخستین نشست نمایندگان ویژه کشورش و ارمنستان در مسکو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد: شاهد استقبال ارمنستان از این روند (آغاز نشست‌های نمایندگان ویژه ترکیه و ارمنستان) هستیم.

وزیر امور خارجه ترکیه در این باره گفت: نخستین نشست نمایندگان ویژه دو کشور در مسکو برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، وزیر امور خارجه ترکیه در نشست خبری ارزیابی سیاست خارجی ۲۰۲۱ با اشاره به جدول زمانی دیدارهای نمایندگان ویژه ترکیه و ارمنستان برای عادی سازی روابط گفت: فکر می‌کنیم خواسته ایروان این است که اولین دیدار در مسکو برگزار شود. پس از نشست اول ما می‌خواهیم که تماس‌های‌ مان مستقیم باشد؛. چرا که نماینده ویژه دوجانبه تعیین کرده‌ایم تا بتوانند مستقیماً ملاقات کنند.

چاووش‌اوغلو با اشاره به اینکه پروازهای چارتر دو کشور به زودی آغاز می‌شود، گفت: باید ارتباط مستقیم از جمله دیدارهای متقابل بین ارمنستان و ترکیه برقرار و نقشه راه برای گام‌های عادی سازی روابط مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه رایزنی و هماهنگی با جمهوری آذربایجان نیز در روند عادی سازی روابط با ارمنستان مهم است، گفت: امیدوارم ارمنستان به این مسیر ادامه دهد، پیام‌ها مثبت است؛ اما می‌خواهیم اقدامات عملی را مشاهده کنیم. همچنین می‌توانیم اقدامات و دیدارهای سه‌جانبه نیز داشته باشیم.

کد خبر 5385579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یزدان IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      0 0
      هان بگوش و بهوش باشید که ارمنستان نیز از دست میرود