فرستاده ویژه سازمان ملل تأیید کرد:

نقض قوانین حقوق بشری در حملات ائتلاف سعودی به صنعاء

نقض قوانین حقوق بشری در حملات ائتلاف سعودی به صنعاء

«هانس گروندبرگ» گفت حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به صنعاء باعث کشته شدن غیرنظامیان و خسارت به زیرساخت های مسکونی شده است و این نقض قوانین نمی تواند بدون بازخواست ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری القدس العربی، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفت: نقض قوانین بین المللی بشردوستانه و حقوق بشر در یمن نمی‌تواند بدون بازخواست و پاسخگویی ادامه یابد و تخلّفات هر چه سریع‌تر باید متوقف شود.

«هانس گروندبرگ» در بیانیه‌ای ضمن اعلام این موضع افزود: تشدید تنش‌های نظامی در یمن، فرصت‌های دستیابی به حل و فصل سیاسی دائمی را برای پایان دادن به نزاع در این کشور از بین می‌برد. تشدید تنش‌های چند هفته اخیر، بدترین نمونه از چند سال پیش تا کنون بوده و زندگی و جان غیرنظامیان را در معرض خطرات و تهدیدات بیشتری قرار داده است.

فرستاده سازمان ملل ادامه داد: حملات هوایی ائتلاف (متجاوز) سعودی به صنعاء، به کشته شدن غیرنظامیان منجر شده و به زیرساخت‌های غیرنظامی و مناطق مسکونی این شهر خسارت زده است.

وی تصریح کرد: حملات موشکی مستمر به مأرب، باعث وارد آمدن خسارت‌های جانی و مالی زیادی به غیرنظامیان و تأسیسات شهری شده و آواره شدن شمار زیادی از غیرنظامیان را در پی داشته است. هر گونه حمله به غیرنظامیان و مراکز شهری، نقض آشکار قوانین بین المللی و حقوق بشری به شمار می‌رود و فوراً باید متوقف شود.

این مقام سازمان ملل خاطرنشان کرد: سال ۲۰۲۱ پایان هولناکی برای یمنی‌ها داشت و میلیون‌ها یمنی گرفتار فقر، گرسنگی و محدودیت شدید آزادی تردّد هستند.

گروندبرگ در بخش دیگری از سخنان خود برای همکاری با همه طرف‌های یمنی برای ایجاد راه حل های فوری در راستای کاهش تنش‌ها، تعامل با نیازهای انسانی فوری و فراهم کردن زمینه برای آغاز روند سیاسی هدف با هدف آتش بس دائمی و فراگیر در یمن اعلام آمادگی کرد و از تمام طرف‌های یمنی خواست با تلاش‌های فرستاده سازمان ملل برای پایان دادن به بحران یمن، تعامل مثبت و سازنده داشته باشند.

به گفته القدس العربی، ائتلاف متجاوز سعودی و جنبش انصار الله یمن تاکنون به این اظهارات فرستاده ویژه سازمان ملل هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.

کد خبر 5386261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha