۷ دی ۱۴۰۰، ۲۳:۴۵

دادستان کرج تأکید کرد؛

لزوم استفاده از روش‌های نوین برای شناسایی سارقان

لزوم استفاده از روش‌های نوین برای شناسایی سارقان

البرز - دادستان کرج گفت: برای شناسایی سارقین به دنبال روش‌های نوین هستیم تا از وقوع جرم پیشگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن مددی با اشاره به فعالیت قرارگاه مبارزه با سرقت در استان البرز با همکاری نیروی انتظامی اظهار کرد: طی ۷۲ ساعت گذشته تعداد ۱۰۲ نفر از سارقین دستگیر شدند و ارزش اموال مکشوفه تا امروز ۲۱ میلیارد تومان ارزیابی شده و برای شناسایی اموال موضوع در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای منویات ریاست قوه قضائیه تأکید می‌کنیم تا سارقان بدانند در استان البرز با اجرای طرح‌های پی در پی و تصمیمات محدودکننده شرایط را برای ایشان ناامن می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه به دنبال روش‌های نوین برای شناسایی سارقین هستیم در خصوص معتادین متجاهر اظهار داشت: از هفته گذشته طرح جمع‌آوری معتادین متجاهر را آغاز کردیم و تا امروز تعداد ۴۰۰ نفر جمع‌آوری شدند و با انجام فعالیت‌های قرارگاه توانستیم یک درصد آمار سرقت در البرز را نسبت به دیگر استان‌ها طی ۹ ماه گذشته کاهش دهیم.

مددی بیان کرد: در زندان‌ها شرایط آموزش برای سارقین را فراهم کرده‌ایم و حتی با برخی از کارخانه‌ها در خصوص به‌کارگیری اینها بعد از آزادی صحبت شده اما به دلیل کسب مال نامشروع برخی از این‌ها دوباره به سرقت روی می‌آورند.

دادستان کرج در خصوص سارقین دیگر شهرها اظهار داشت: در تلاش هستیم تا سارقین دیگر شهر و استان‌ها را که در البرز مرتکب سرقت و جرم شدند را به مبدأ خود بازگردانیم تا دیگر شاهد سارقین متحرک در استان نباشیم.

وی یادآور شد: پس از اجرای حکم سارقین را رها نمی‌کنیم و با همکاری نیروی انتظامی سارقین سابقه‌دار را شناسایی کرده و به این مجموعه احضار و کنترل می‌شوند.

مددی بیان کرد: با توجه به اینکه سرقت اموال تأثیرات روحی و روانی بسیاری بر بدنه جامعه به جا می‌گذارد، تا زمانی که آمار سرقت در استان کاهش نیابد و امنیت برقرار نشود، طرح برخورد با مجرمین را با مداومت ادامه می‌دهیم و در همین راستا برای سارقین محدودیت‌هایی از قبیل عدم تخفیف در مرخصی را اعمال می‌کنیم.

وی در پایان گفت: اموال را به مال‌باخته‌ها برمی‌گردانیم و امیدواریم روزی در البرز شاهد این باشیم که آمار نگران‌کننده‌ای از سرقت در استان نداشته باشیم و مردم از امنیت پایدار و قابل قبولی برخوردار باشند.

کد خبر 5386666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha