امام جمعه زاهدان مطرح کرد؛

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت گروه‌های جهادی در حوزه سواد آموزی

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت گروه‌های جهادی در حوزه سواد آموزی

زاهدان - نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: کاستن از آمار بی‌سوادی در سیستان‌وبلوچستان، نیازمند بهره مندی حداکثری از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار حمیدرضا رخشانی مهر مدیرکل و معاونت سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان که به مناسبت هفته سوادآموزی برگزار شد، اظهار داشت: اکنون تعریف سواد نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است و فقط به توانایی خواندن و نوشتن محدود نمی‌شود.

امام جمعه زاهدان افزود: با این حال همچنان افراد زیادی وجود دارند که توانایی خواندن و نوشتن هم ندارند بنابراین ضروری است همچون سال‌های ابتدایی تشکیل نهضت سوادآموزی از ظرفیت مردمی و جهادی موجود برای باسواد کردن افراد استفاده کرد و گروه‌های جهادی در حوزه آموزش راه اندازی کرد.

آیت الله محامی تصریح کرد: باید زمینه برگزاری دوره‌های سوادآموزی در مساجد، محلات و روستاها فراهم شود تا شرایط همکاری و مشارکت برای گروه‌های مردمی و جهادی مهیا گردد.

وی گام بعد را برگزاری دوره‌های کارآموزی و آموزشی ویژه گروه‌های جهادی سوادآموزی دانست و عنوان کرد: باید با برگزاری این دوره‌ها از ظرفیت داوطلبان تحصیل کرده برای آموزش بی‌سوادان استفاده و آنان را برای آموزش اصولی آماده کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: طبق گزارش‌ها اعتبارات حوزه سوادآموزی در سیستان و بلوچستان چشمگیر نیست در حالی که آمار بی سوادان در این استان زیاد است و جهش قابل توجه در زمینه اعتبارات حوزه سواد آموزی را می‌طلبد و باید با طرح و برنامه‌ای خاص با پدیده بی سوادی در استان مقابله کرد.

همچنین در ابتدای این دیدار رخشانی مهر، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گفت: در استان پهناور سیستان و بلوچستان با عزم و تلاش دست‌اندرکاران حوزه سوادآموزی هم اکنون نرخ باسوادی از ٢٩ درصد قبل از انقلاب اسلامی به ٨۴.٧۵ درصد رسیده است.

رخشانی کمبود اعتبارات را بزرگترین مشکل در حوزه سواد آموزی عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس آمار سرشماری سال ۱۳۹۵، اعلام شد که ۳۳۰ هزار در سیستان و بلوچستان بی‌سواد هستند که در طول این مدت تا کنون از این تعداد، ۶۰ هزار نفر در دوره‌های سوادآموزی جذب و از جرگه بی‌سوادان خارج شدند.

کد خبر 5386704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha