۸ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۱۴

امام جمعه اردبیل:

رهبریت صالح نقطه اشتراک شیعه و سنی است

رهبریت صالح نقطه اشتراک شیعه و سنی است

اردبیل - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل حضرت زهرا (س) را بزرگترین مدافع ولایت عنوان کرد و گفت: رهبری صالح و حکیم نقطه اشتراک و اتحاد شیعه و سنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید حسن عاملی شامگاه سه شنبه در مراسم گرامی داشت ایام فاطمیه در مسجد علیه اردبیل، پایداری دین و حفظ اخلاق اسلامی در جامعه را مستلزم وجود رهبری صالح عنوان کرد و گفت: پیام مشترک غدیر، ایام فاطمیه و عاشورا ولایت و رهبری صالح است.

وی افزود: در کلام امام حسین (ع) رهبر صالح تجسم واقعی قرآن، قائم بالقسط، عادل و مصمم بر اجرای دقیق عدالت در جامعه است و حقیقتاً قیام عاشورا نیز بر این اساس شکل گرفت و در تاریخ ماندگار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دفاع از ولایت را بزرگترین شاخصه حضرت زهرا (س) عنوان کرد و گفت: حضرت زهرا (س) فدک را مدنظر نداشت بلکه امامت را به معنای واقعی درک کرد و برای حفظ آن حتی تا پای جان هزینه پرداخت و ثابت کرد که وقف اراده خدا بودن بالاترین خدمت در راه اسلام است.

آیت الله عاملی عدم تنازل در برابر دشمن را از دیگر خصوصیات رفتاری در سیره سیاسی حضرت زهرا (س) عنوان کرد و گفت: وقتی حضرت علی (ع) را به اجبار برای بیعت به مسجد می‌بردند حضرت زهرا (س) مقتدرانه ایستاد و مقابله کرد و بدور از تنازل و عقب نشینی به مسلمانان آموخت که همواره در دفاع از دین اسلام و حریم ولایت ایستادگی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بر ضرورت عمل به دستورات ائمه معصومین (ع) مبنی بر پرداخت زکات و رسیدگی به فقرا تاکید کرد و گفت: زکات حق فقرا است و باید پرداخت شود چرا که در هر جایی کسی از فقر هلاک می‌شود یقیناً یک ثروتمند حق او را غصب کرده و در این میان زکات عاملی برای تقسیم متوازن ثروت در جامعه و جلوگیری از فقر است.

وی وجود ۲۲۰ روحانی شهید در استان اردبیل را سرمایه بزرگ فرهنگی و معنوی برای جامعه عنوان کرد و گفت: باید شهدا را بیش از پیش به مردم مخصوصاً جوانان معرفی و الگوهای تربیتی را از سیره شهدا مخصوصاً شهید مقاومت سردار شهید سلیمانی به نسل جوان تبیین کرد.

کد خبر 5386944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha