۸ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۱۸

مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:

۹ هکتار اراضی ملی استان سمنان در آتش سوختند/ کاهش حریق در سال۱۴۰۰

۹ هکتار اراضی ملی استان سمنان در آتش سوختند/ کاهش حریق در سال۱۴۰۰

سمنان- مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه در هشت ماهه اول سال جاری حریق در ۹ هکتار اراضی ملی و جنگل‌های استان رخ داد که با تلاش ماموران منابع طبیعی اطفا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفر مرادی حقیقی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با مسئولان صدا و سیمای مرکز سمنان به میزبانی این مرکز در سمنان با بیان اینکه در هشت ماهه اول سال جاری هشت فقره آتش سوزی در مراتع، منابع طبعی و ملی استان رخ داد، تاکید کرد: وسعت این آتش سوزی‌ها ۹ هکتار بود که با تلاش همکاران ما در منابع طبیعی اطفا شد.

وی با بیان اینکه با اقدامات پیشگیرانه و مشارکت رسانه‌ها در فرهنگ سازی آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع ملی استان سمنان در مقایسه با سال گذشته ۹۲ درصد کاهش داشته است، ابراز کرد: امیدواریم هر سال شاهد این کاهش باشیم به طوری که دیگر شاهد هیچ نوع حریقی در اراضی ملی نباشیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان گفت: حضور به موقع تیم واکنش سریع، قرقبانان، عوامل اطفا حریق، گشت‌های یگان حفاظت و همچنین همکاری اهالی محل و اعضای شورای اسلامی و دهیاران، همیاران طبیعت و اقدامات پیشگیرانه بسیار خوب و مؤثر از دلایل اصلی کاهش آمار وسعت و تعداد آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان است.

مرادی حقیقی در ادامه به بذرکاری و نهال کاری نیز در سطح استان سمنان پرداخت و با بیان اینکه پویش ملی ایران سرسبز تنها مختص بذرکاری و نهال‌کاری نیست بلکه جنبه‌های مختلف کاری منابع‌طبیعی و محیط‌زیست را شامل می‌شود، گفت: بیش از ۷۰ دستگاه دولتی و غیر دولتی در کنار مردم، سازمان‌های مردم نهاد و… در این پویش همراهی دارند که هدفش ارتقای پوشش گیاهی استان است.

کد خبر 5387055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha